فلسطین محور سیاست خارجی ایران-۴/دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

غرش موشک‌های انصارالله یمن؛ دلگرمی کودکان غزه/ نتانیاهو گزینه فروپاشی سریع را انتخاب کرد+ فیلم

به دنبال جنایات بدون وقفه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه انصارالله یمن رسماً وارد نبرد با رژیم صهیونیستی شد و چندین موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد.
کد خبر: ۶۲۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ - 01November 2023

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، رژیم اشغالگر قدس روز گذشته در ادامه جنایات، تجاوزات و نسل‌کشی خود سعی داشت که حمله زمینی به غزه را آغاز کند و از محور غربی غزه ارتباط میان شمال و جنوب این شهر مقاوم را منقطع کند؛ که البته سه کیلومتر بیشتر نتوانست به پیشروی خود ادامه دهد و با غافلگیری رزمندگان مقاومت فلسطینی مواجه شد و بلافاصله عقب‌نشینی کرد.

همچنین مقاومت یمن نیز رسماً وارد جنگ با رژیم اشغالگر قدس شد و موشک‌ها و پهپاد‌های متعددی به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد. تا دلگرمی شایسته‌ای برای همه آزادی‌خواهان جهان که تحولات فلسطین را دنبال می‌کردند  ایجاد شود.
 
 
همچنین در نبرد روز گذشته صهیونیست‌ها تلفات بسیار زیادی داشتند به نحوی که چند تانک ارتش رژیم صهیونیستی و چند تن نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند، مهم‌ترین نکته‌ای که روز گذشته عموم  تحلیلگران بر آن اتفاق نظر داشتند این بود که رژیم صهیونیستی با تمام توان حمله زمینی را آغاز کرده بود، اما به طور رسمی اعلام نمی‌کرد تا درصورتی که به شکست مواجه شد که خوشبختانه این مهم رقم خورد، در حوزه رسانه‌ای بتواند اوضاع را کنترل کند و شکستش علنی نشود.
 
مسئولان جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های متعددی به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی واکنش نشان داده و خواستار پایان نسل‌کشی در غزه شدند. در ادامه به بررسی برخی از این واکنش‌ها می‌پردازیم.
 
 رهبر معظم انقلاب اسلامی: راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود
 
امام خامنه‌ای گفتند: کشتار چهار هزار کودک در ظرف سه هفته را جنایتی بی‌سابقه در تاریخ خواندند و با تأکید بر هوشیاری امت اسلامی در قبال حوادث غزه که در واقع میدان تقابل «حق و باطل» و «ایمان و استکبار» است، گفتند: قدرت استکبار با بمب و فشار نظامی و فاجعه و جنایت پیش می‌آید، اما قدرت ایمان، به توفیق الهی بر همه این‌ها غلبه خواهد کرد.
 
معظم‌له در تبیین دستاورد‌های صبر و ایستادگی مردم غزه گفتند: دل‌های ما بخاطر مصائب مردم فلسطین و بخصوص غزه خون است، اما با نگاه عمیق به صحنه معلوم می‌شود پیروز این میدان مردم غزه و فلسطین هستند که توانستند کار‌های بزرگی انجام دهند.
 
گزارش ..............
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی کنار رفتن نقاب دروغین حقوق بشر از چهره غربی‌ها و رسوا شدن آن‌ها را از جمله آثار صبر و ایستادگی و تسلیم نشدن مردم غزه دانستند و افزودند: مردم غزه با صبر خود، وجدان بشری را به حرکت درآوردند. می‌بینید امروز جمعیت‌های انبوه حتی در خیابان‌های آمریکا و کشور‌های غربی، علیه اسرائیل و در موارد زیادی علیه آمریکا شعار می‌دهند.
 
امام خامنه‌ای با بیان اینکه باید بمباران غزه فوراً قطع و راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود، تاکید کردند: پیروزی نهایی و نه چندان دیر با ملت فلسطین خواهد بود.
 
رئیس جمهور: حوادث غزه نمایشگاهی از اقدامات ضدبشری صهیونیست‌هاست
 
حجت‌الاسلام رئیسی حوادث غزه را نمایشگاهی تأثربرانگیز از اقدامات ضدبشری از جمله کودک‌کشی، حمله به بیمارستان‌ها، استفاده از بمب‌های ممنوعه و محاصره همه جانبه مردم و .. در مقابل چشم جامعه جهانی خواند و آن را نشانه‌ای آشکار از شکست سازمان‌های جهانی برای برقراری امنیت دانست.
 
گزارش ..............
 
سخنگوی وزارت امور خارجه: کنعانی حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا را محکوم کرد
 
کنعانی گفت: این اقدام لکه ننگ دیگری بر فهرست بلند جنایات جنگی رژیم صهیونیستی افزود.
 
وی همچنین از جامعه بین‌المللی بویژه سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان خواست فورا به مسؤولیت بین‌المللی خود در توقف ماشین کشتار رژیم نژادپرست صهیونیستی عمل کند.
 
گزارش ..............
 
نماینده مجلس شورای اسلامی: نقش تعیین‌کننده محور مقاومت در معادلات منطقه
 
حاجی دلیگانی گفت: رژیم صهیونسیتی زمانی رویای نیل تا فرات را در ذهن می‌پرواند و درصدد عملیاتی ساختن این رویا بود، ولی امروز این رژیم در چنان بلا و تله‌ای گرفتار شده که بیرون آمدن از این تله و بلا را دنبال می‌کند. رژیم اشغالگر قدس خود را زمانی ارتش شکست‌ناپذیر می‌دانست، ولی در عملیات طوفان الاقصی ضعف و پوشالی بودن قدرت ارتش رژیم صهیونیستی برای تمامی جهانیان عینی و علنی شد و حتی قدرت‌های استکباری جهان را این فکر فرو برد که آیا ادامه حمایت از این رژیم منحوس بیش از این جایز است یا خیر؟! دیگر از آن هیمنه و هیبت رژیم صهیونیستی که کسی جرات گلاویز شدن با آن را نداشت خبری نیست. باید دنیا بپذیرد سرمایه‌گذاری برروی بقای رژیم صهیونسیتی بیهوده و خیالی واهی است.
 
گزارش ..............
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: ورود رژیم صهیونیستی به جنگ زمینی با نیرو‌های مقاومت احمقانه است
 
رضایی گفت: بزرگترین اشتباه بایدن و نتانیاهو این بود که فکر کردند، کشور‌های اسلامی همان کشور‌های گذشته هستند، البته با اینکه زیاد پاسخ محکمی ندادند، اما موضع این کشور‌ها از گذشته بهتر بود؛ ما در ادامه انتفاضه فلسطینی‌ها شاهد این خواهیم بود که ارتش اسلامی تشکیل خواهد شد. حادثه غزه تنها برای غزه نیست، غزه کلید رویداد‌های پی در پی در کل منطقه است و سال‌ها ادامه پیدا خواهد کرد، الآن کل نگاه‌ها به یک سرزمین با سیصد کیلومتر مربع و یا دو میلیون جمعیت معطوف است. ورود رژیم صهیونیستی به جنگ زمینی با نیرو‌های مقاومت، احمقانه است و آن‌ها در باتلاق نیرو‌های مقاومت مردمی فلسطین گرفتار خواهند شد.
 
گزارش ..............
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: دوران رجزخوانی رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است
 
سردار نقدی گفت: دوران رجزخوانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی به پایان رسیده است، در گذشته تصوراتی نسبت به ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه یک ارتش قدرتمند است، وجود داشت؛ اما امروز همه مردم دنیا بر عاجز بودن این رژیم جعلی اتفاق نظر دارند. تنها کارکردی که از دست رژیم صهیونیستی برمی‌آید، کشتار زنان و کودکانی بی‌دفاع در غزه است.  در ۲۵ روز گذشته رژیم صهیونیستی با وجود پای کار آوردن تمامی امکانات و توان خود و برخورداری از حمایت‌های آمریکا، نتوانسته است گروه‌های مقاومت را از میان بردارد و گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین کماکان با صلابت به مبارزه با این رژیم می‌پردازند.
 
گزارش ..............
 
دبیر شورای نگهبان: فلسطین به پیروزی نهایی نزدیک است
 
آیت‌الله جنتی گفت: تاریخ انقلاب اسلامی مردم ایران روایت پیروزی خون بر شمشیر است و این روایت امروز الهام‌بخش مستضعفین عالم است و در حال تکرار در جای جای جهان می‌باشد.  امروز مردم فلسطین خود را از هر زمان دیگر به پیروزی نهایی نزدیک‌تر می‌بینند. اسرائیلی‌ها نیز بیش از هر کس دیگری باور دارند که حکومت ظالمانه‌شان رو به نابودی است و از دست هیچکس هم کاری ساخته نیست.
 
گزارش ..............
 
وزیر امور خارجه: قطعاً محور مقاومت پاسخی خواهد داد که رژیم صهیونیستی قادر به دفع آن نیست
 
امیرعبداللهیان گفت: امروز شاهدیم که حزب‌الله لبنان یکی از قوی‌ترین ارکان قدرت نظامی در منطقه خاورمیانه است که رژیم صهیونیستی و آمریکا با شنیدن نام حزب‌الله لبنان به وحشت می‌افتند، اگر آتش‌بس فوری اعلام نشود، قطعاً محور مقاومت پاسخی خواهد داد که رژیم صهیونیستی قادر به دفع آن نیست.
 
انتهای پیام/۳۷۱
نظر شما
پربیننده ها