مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

انتقال مفاهیم ایثار و شهادت برای باورپذیری نسل‌های آینده موثر است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در آئین رونمائی از پوستر سرو سرخ گفت: انتقال مفاهیم ایثار و شهادت برای باورپذیری نسل‌های آینده موثر است.
کد خبر: ۶۲۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ - 05November 2023

انتقال مفاهیم ایثار و شهادت برای باورپذیری نسل‌های آینده موثر استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید کهن‌سال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران روز گذشته (شنبه) در آئین رونمائی از پوستر سرو سرخ در جوار شهدای گمنام پارک موزه دفاع مقدس استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تسلیت واقعه غزه و تهنیت ۱۳ آبان و گرامیداشت این روز اظهار داشت: رونمائی از پوستر ادبی سرو سرخ با رویکرد مقاومت و پایداری کاری وجیه و شایسته است که به شدت به این سبک کار‌ها نیازمندیم. راه سعادتمندی، راه نورانی، راه نشاط و شادابی در جوار مزار مطهر شهدا محقق می‌شود و در جوار این عزیزان احساس غرور و شادی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا خصایص و شاخصه‌هایی داشتند گفت: آن‌ها عاشق خدا بودند و خدا هم عاشق آن ها، در حقیقت خلوص رفتارشان، آداب معاشرتی شان، منش و ولایت پذیری آن‌ها و خوبی‌هایی که به آن نیاز داریم در شهدای ما بوده است و این عزیزان انتخاب مومنانه و متقیانه داشتند.

کهن‌سال با اشاره به دیدار مادر معزز شهید در بهشهر به نقل از ایشان گفت: خانواده معزز شهید از نظر مالی متمکن بودند و مادر شهید نیز پرستار بوده است. زمانی که فرزند شهید مجروح می‌شود و یکماه در بیمارستان بستری می‌شود مادر شهید پرستار فرزندس در بیمارستان تهران بوده است، شهید در این مدت به مادر می. گوید اگر من شهید شدم شما هیچ حقوقی از بنیاد دریافت نکنید.

وی گفت: شهدا حاضر و ناظر هستند، اینکه ما حال بر این صندلی نشسته‌ایم از جانفشانی و ایثار شهدا و ایثارگران عزیز ما می‌باشد که باید به خود تلنگری بزنیم، در مقابل این بزرگواران دست به سینه قیام کنیم و عادی‌انگاری اتفاق نیفتند بلکه دغدغه‌مند باشیم. شهدای ما حاضر و ناظر هستند و اخلاصی که آن‌ها داشتند و از خصایص اخلاقی آن‌ها این بود که تمام وقت در خدمت مردم بودند، شهدا زودتر از ظهور قیام کردند و تمام سختی‌ها و تمام موارد را به جان خریدند از انتفاع خود گذشتند تا بنده و شما منتفع و عزیز باشیم.

کهن‌سال تصریح کرد: چیزی که می‌تواند برای نسل‌های آینده ما باورپذیری ایجاد کند، انتقال مفاهیم ایثار و شهادت، خوبی‌ها و فضائل است، با کار‌های ادبی و هنری در مسیر عزت‌مندی و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدایی که تا ابد به آن‌ها بدهکار هستیم ثابت قدم باشیم. کار‌های فاخر در حوزه ادبیات و هنری که اتفاق می‌افتد ارزشمند است، اگر دستگاه‌های فرهنگی یک انسجام، همدلی و هم سوئی داشته باشند کار فاخر، جمعی و اثربخش خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار