در دادگاه رسیدگی به شکایت خانواده‌های شهدای مدافع حرم مطرح شد؛

وکیل مدافع خانواده شهدا: راهبرد‌های آمریکا برای تامین منافع خود در غرب آسیا باعث جنگ شد/ شهدای مدافع حرم درس آزادگی به ما دادند

شهابی گفت: راهبرد‌های آمریکا برای تامین منافع خود در غرب آسیا مسبب اصلی ورود خسارات مادی و معنوی و جنایات به مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: ۶۲۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ - 05November 2023

راهبرد‌های آمریکا برای تامین منافع خود در غرب آسیا باعث جنگ شد/ شهدای مدفع حرم درس در آزادگی به ما دادندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «یاسر آزاد شهابی» وکیل مدافع خانواده شهدای مدافع حرم در «دادگاه رسیدگی به شکایت خانواده‌های شهدای مدافع حرم» درباره پرونده شکایت از دولت آمریکا، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زندگی درس آزادگی را به ما دادند و در میدان جنگ درسی دادند که ما هیچگاه فراموش نمی‌کنیم.

شهابی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا هر کدام از زاویه‌ای خاص به این موضوع اشاره داشتند، گفت: نظر به حمایت دولت آمریکا از گروه‌های تروریستی مانند داعش و ... خواهان هستیم به نتیجه‌ای برسیم که مطلوب ما است.

وکیل مدافع خانواده شهدا افزود: دولت ایران به درخواست دولت‌های عراق و سوریه مستشاران خود را به این کشور‌ها فرستاده است و کمک‌های مستشاری خود با رعایت تمام قوانین بوده است، متاسفانه دولت آمریکا بدون رعایت قوانین بین‌المللی با حمایت تمام قد از گروه‌های تروریستی موجب تسهیل جنایات این گروه‌ها نسبت به مستشاران ایرانی شده اند.

وی افزود: از باب مسئولیت مدنی به مراتب موارد مندرج در دادخواست محاکمه دولت آمریکا در اعلا‌ترین حد خود برای احقاق حق خواهان‌ها مطالبه می‌شود.

شهابی تصریح کرد: راهبرد‌های آمریکا برای تامین منافع خود در غرب آسیا مسبب اصلی ورود خسارات مادی و معنوی و جنایات به مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران است، اسناد متعددی وجود دارد که این مهم را به وضوح نشان می‌دهد، اما به دلیل سانسور شدید دولت آمریکا در فضای سایبر در دسترس عموم قرار ندارد.

وکیل مدافع خانواده‌های شهدا گفت: مسئولیت این خسارات نه تنها متوجه دولت آمریکاست بلکه متوجه خواندگان متعدد حقوقی و حقیقی مندج در دادنامه است، به طور مثال می‌توانیم به وزارتخانه‌ها و شرکت‌های آمریکایی مانند کشتیرانی ایالات متحده آمریکا اشاره کنیم که مفصلا در دادنامه مورد اشاره قرار گرفته است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار