طی سخنانی؛

کارشناس و تحلیلگر ارشد غرب آسیا: عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی انتحار سیاسی است/ پشتیبانی همه جانبه مردم فلسطین، رمز موفقیت حماس شد

اسداللهی گفت: عملیات طوفان الاقصی با توجه به عظمت و دستاوردهایی که به همراه داشت توجه ملت‌های مسلمان، عرب و دنیا را به خودش جلب کرد؛ در چنین جوی که افکار عمومی حامی مقاومت است، اگر کشوری به دنبال عادی‌سازی ارتباط خود با اسرائیل باشد انتحار سیاسی کرده است.
کد خبر: ۶۲۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ - 07November 2023

کارشناس و تحلیلگر ارشد غرب آسیا: عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی انتحار سیاسی است/ پشتیبانی همه جانبه مردم فلسطین رمز موفقیت حماس شدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مسعود اسداللهی» کارشناس و تحلیلگر ارشد غرب آسیا در جمع شورای معاونین و مدیران و همچنین جمعی از برنامه‌سازان صداوسیمای خراسان رضوی اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی با توجه به عظمت و دستاوردهایی که به همراه داشت و صحنه‌هایی که از ذلت و خواری ارتش رژیم صهیونیستی آفرید، کاملا توجه ملت‌های مسلمان، عرب و دنیا را به خودش جلب کرد. در چنین جوی که افکار عمومی حامی مقاومت است، اگر کشوری به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل باشد انتحار سیاسی کرده است.

وی افزود: تحول جدیدی که در مبارزات گروه‌های مقاومت فلسطینی با رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده این است که در عملیات طوفان الاقصی برای اولین بار یک گروه مقاومت فلسطینی، یعنی حماس، از حالت پدافندی خارج شده و به یک عملیات آفندی گسترده دست زده که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطینی – اسرائیلی است. چون تا قبل از این عملیات؛ اسرائیل سعی می‌کرد به هر بهانه‌ای حمله‌ای به غزه داشته باشد و از جاهای دیگر که لطمه و شکست می‌خورد، برای اعاده حیثیت به غزه حمله می‌کرد، جنایت می‌آفرید و آنگاه گروه‌های مقاومت که شامل حماسُ جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های فلسطینی می‌شد، از خودشان دفاع می‌کردند.

غافلگیری مطلق صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی

کارشناس و تحلیلگر ارشد غرب آسیا ادامه داد: مقاومت فلسطین در طول سال‌های گذشته هیچ وقت از پا در نیامد و تسلیم نشد و با اینکه شهید زیاد دادند و ارتش اسرائیل ویرانی زیاد ایجاد می‌کرد ولی همواره مقاومت می‌کردند و خسارت‌های مالی و بشری را جبران می‌کردند.

اسداللهی تصریح کرد: برای اولین بار شاهد هستیم که یک عملیات بسیار بزرگ، پیچیده، دقیق و با غافلگیری مطلق توسط یک گروه فلسطینی یعنی حماس طراحی و اجرا می‌شود و رژیم صهیونیستی با این عملیات سردرگم شده است و اصولا نمی‌داند چه عکس‌العملی نشان بدهد. یعنی تنها کاری که الآن دارد انجام می‌دهد «بمباران وحشیانه» با بمب‌های آمریکایی ضد استحکامات است. این بمب‌های آمریکایی که اصلا برای مقابله با ایران توسط آمریکا ساخته شده است برای اولین بار به اسراییل داده شد تا علیه ملت مظلوم غزه و فلسطین استفاده شود. ویژگی این بمب‌ها این است که از سقف ساختمان‌ها وارد می‌شود و تا عمق زیرزمین در هر بنا فرو می‌رود و بعد منفجر می‌شود و چون خلاء ایجاد می‌کند کل بناها و برج‌ها را با خاک یکسان می‌کند.

وی با اشاره تاریخی به تولد نامیمون رژیم صهیونیستی و جنگ‌های مکرر این رژیم با فلسطینیان گفت: الان در فلسطین فقط ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و اسراییل در صدد اخراج تمام این افراد به مصر است البته مصر مخالفت کرده و اعلام داشته که فلسطین متعلق به فلسینی‌ها است و باید در کشور خودشان بمانند. البته اسراییل می‌ترسد زمینی وارد شود چون می‌داند اگر زمینی وارد نوار غزه شود تلفات بسیار سنگینی خواهد داشت. با وجود شهر زیر زمینی که نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه ایجاد کرده‌اند شکست جنگ زمینی رژیم صهیونیستی در غزه حتمی است. بنابراین فکر می‌کند که با جنایت‌آفرینی و کشتارهای وحشیانه این گروه‌ها را وادار کند که تسلیم شوند و ثابت شده که چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد البته گروه‌های مقاومت همیشه در حال پیش‌روی بوده‌اند.

تقدس ارتش در رژیم صهیونیستی

کارشناس و تحلیلگر ارشد غرب آسیا بیان داشت: فلسطینی‌ها زمانی با سنگ مبارزه می‌کردند و طی چهل سال به این جایگاه رسیده‌اند که با پیشرفته‌ترین سلاح‌هایی که اغلب تولید خودشان است و نشان می‌دهد به خودکفایی رسیده‌اند به توانایی‌های بسیار بالایی دست پیدا کرده‌اند؛ البته از نظر فرماندهی و قدرت انجام عملیات تغییرات زیادی داشته‌اند.

اسداللهی یادآور شد: همه دولت‌های جهان ارتش دارند و رژیم صهیونیستی ارتشی است که دولت دارد. این یعنی اگر میزان تلفات فلسطین در مقایسه با اسراییل بیشتر است بیش از ۹۰ درصد آنها مردم عادی شامل زنان و کودکان است اما تمام کشته‌های اسراییل ارتشی ون ظامی بوده‌اند و از نظر سیاسی این یعنی دست برتری جنگ با فلسطینی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش در رژیم صهیونیستی تقدسی داشت و خدمت در ارتش افتخار بسیار بزرگی در رژیم صهیونیستی بود. ترقی در این نظام، به خصوص در پست‌های سیاسی، مرهون این بود که فرد در ارتش خدمت کرده باشد و در عملیات‌های خطرناک و بزرگ سهیم بوده باشد. کسی که این نوع سابقه مبارزاتی نداشت اصلا نمی‌توانست نخست وزیر شود اما الآن با شکست‌های پی در پی، به خصوص عملیات طوفان الاقصی، نشان داد ارتش اسرائیل ابهتی که داشت و ادعا می‌کرد سیطره اطلاعاتی بی‌حساب دارد غافلگیر شد و فرماندهان ارشدش با لباس خواب به اسارت درآمدند.

کارشناس و تحلیلگر ارشد غرب آسیا تاکید کرد: عملیات روانی صهیونیست‌ها کاملا شکست خورده و جایگاهشان را در میان ملت‌شان از دست داده‌اند. از طرف تحلیل‌گران و شخصیت‌های رسانه‌ای و نویسندگان مهم درخواست‌هایی برای استعفای رئیس ستاد ارتش، مسئول اطلاعات ارتش و مسئول عملیات ارتش برای اولین بار در اسرائیل مطرح می‌شود که نشان از که شکست آن‌ها دارد.

حماس و پشتوانه مردمی

اسداللهی با اشاره به حمایت همه جانبه مردم فلسطین و غزه از حماس و مقاومت گفت: اگر این پایگاه مردمی نبود حماس نمی‌توانست در منطقه‌ای به کوچکی غزه اینگونه مقاومت کند. در طول این سال‌ها حتی یک مورد نبوده که مردم غزه علیه گروه‌های مقاومت و یا حماس اعتراض کنند.

وی تصریح کرد: برای اسرائیلی‌ها مایه سرشکستگی بود که از گروه کوچکی مثل حماس چنین شکستی را متحمل شوند؛ بر همین اساس شروع به متهم کردن ایران کردند که این عملیات با طراحی و دستور ایران انجام شده است. اولا این دروغ است و مسئولین جمهوری اسلامی حتی اطلاع هم نداشتند که قرار است چنین اتفاقی بیفتد. از سوی دیگر نوع رابطه جمهوری اسلامی با گروه‌های مقاومت اینگونه نیست که دستور بدهد فقط حمایت دیپلماتیک انجام می‌دهد.

کارشناس و تحلیلگر ارشد غرب آسیا در پایان گفت: جمهوری اسلامی از گروه‌های مقاومت حمایت و پشتیبانی می‌کند، ولی تصمیم‌گیری با خود آن‌ها است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند باید رسانه‌ها درباره جنایات اسراییل و همزمان درباره اهمیت و بزرگی پیروزی حماس در منطقه برنامه‌سازی کنند تا معلوم شود که در جنگ نامتقارن بین حماس و رژیم صهیونیستی پیروزی با فلسطین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها