یادداشت/ فاطمه کیایی

فتنه دشمن برای تبرئه جنایات در فلسطین؛ ایجاد اختلاف میان فرق اسلامی

دور از ذهن نیست که با وجود شواهد و مستندات زیادی که نشان می‌دهد فلسطینیان همواره دوست‌دار اهل بیت بودند شایعه ناصبی بودن فلسطینیان، کار دشمنان و به جهت ایجاد تفرقه و نفاق است.
کد خبر: ۶۲۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۹ - 08November 2023

شایعه ناصبی بودن فلسطینی‌ها راه حل دشمن برای تفرقه بین مسلمانانگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه‌سادات کیایی؛ هر بار که اتفاقی در فلسطین نام این سرزمین مقدس را به تیتر یک رسانه‌های دنیا تبدیل می‌کند و در مبارزه و مقاومتی نابرابر مقابل رژیم صهیونیستی مقابل ۷۰ سال اشغال و مظلومیت مردم فلسطین رخ نشان می‌دهند، از گوشه و کنار این ادعا را می‌شنویم که فلسطینی‌ها ناصبی هستند تا طرح‌کنندگان این بحث خود را از زیر بار مسئولیت حمایت از مسلمانان تحت ستم و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی برهانند.

ناصبی به کسانی می‌گویند که با حضرت علی (ع) و امامان شیعه دشمن باشند، آنان لعن و سب کنند و نسبت به شیعیان و امامان شیعه دشمنی و کینه بورزند. بارزترین ناصبیان در تاریخ خوارج بودند که دشمنی‌شان با حضرت علی (ع) را از روی دینداری می‌دانستند.

هنوز معلوم نیست چه کسی اولین بار موضوع ناصبی بودن مردم فلسطین را فارغ از اینکه هستند یا نیستند مطرح کرد، اما سابقه کاشتن تخم تفرقه و نفاق در تاریخ جهان اسلامی این گذاره را به یقین می‌رساند که بحث ناصبی بودن مردم فلسطین را دشمنانی که قصد دارند بین شیعه و سنی تفرقه بیاندازند و مسئله فلسطین را به عنوان موضوعی فرقه‌ای و مذهبی تبدیل کنند به راه انداختند. کاری که در مقابل هم به قوت از سوی دشمنان پی گرفته می‌شود؛ از این رو وجود شایعات علیه ایران در بین فلسطینیان و کشور‌های دیگر نیز به وفور یافت می‌شود.

شهید مطهری در یکی از سخنرانی‌های خود در سال ۱۳۴۹ خورشیدی اشاره می‌کند «(افرادی که چنین حرفی می‌زنند) هیچ فکر نمی‏‌کنند که این‌ها را یهودی‌ها جعل کرده‏‌اند. در هر جایی، یک حرفی جعل می‏‌کنند، برای اینکه احساس همدردی‏ نسبت به فلسطینیان را از بین ببرند. می‏‌دانند مردم ایران شیعه‏‌اند و شیعه‏ دوستدار علی (ع) و معتقد است هر کس دشمن علی (ع) باشد کافر است، برای اینکه‏ احساس همدردی را از بین ببرند، این مطلب را جعل می‏‌کنند. در صورتی که‏ ما یکی از سال‌هایی که مکه رفته بودیم، فلسطینیان را زیاد می‏‌دیدیم، یکی‏ از آن‌ها آمد به من گفت: فلان مسأله از مسائل حج حکمش چیست؟ بعد گفت‏ من شیعه، و این رفقایم سنی‏‌اند. معلوم شد داخل این‌ها شیعه هم وجود دارد».

آنچه می‌توان از شواهد و با یک جستجوی ساده در صفحات مجازی نیز دریافت‌، این است که بسیاری از فلسطینیان از محبین اهل بیت (ع) هستند. در جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه نیز بار‌ها تصاویری از مساجد تخریب شده به نام مبارک اهل بیت (ع) دیده شد، و یا خیابان علی بن ابی طالب (ع) یکی از خیابان‌های نوار غزه است که تصاویر آن اخیرا در شبکه‌های اجتماعی بین مردم دست به دست شد. همین چند روز پیش بود که رژیم صهیونیستی در بمباران غزه مسجد «علی بن ابی طالب (ع)» در این منطقه را مورد هدف قرار داد و با خاک یکسان کرد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار