زنگ آب در مدارس شهرستان دهگلان به صدا درآمد

مراسم زنگ آب در راستای پانزدهمین جشنواره نخستین واژه با هدف جلب توجه به آب و حفظ و حراست از این مایه حیات در شهرستان دهگلان برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ - 07November 2023

زنگ آب در مدارس شهرستان دهگلان به صدا درآمدبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، مراسم زنگ آب در راستای پانزدهمین جشنواره نخستین واژه با هدف جلب توجه به آب و حفظ و حراست از این مایه حیات در شهرستان دهگلان برگزار شد.

این برنامه سه شنبه ۱۶ آبان ماه در قالب پانزدهمین جشنواره فراگیری «نخستین واژه» ویژه دانش‌آموزان با مشارکت امور آبفا دهگلان، آموزش و پرورش و سایر ادارات مرتبط در سالن ارشاد اسلامی دهگلان برگزار شد.

«آرش مرادی» مدیر امور آبفا دهگلان در این برنامه اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، آموزش مدیریت مصرف آب و روش‌های بهینه مصرف به دانش‌آموزان و محصلان و همچنین افزایش شناخت دانش‌آموزان از وضعیت منابع آب استان است.

وی افزود: همچنین قصد داریم با برگزاری این جشنواره، سطح آگاهی کودکان را در ارتباط با نقش و اهمیت آب در زندگی افزایش دهیم و آن‌ها را با مفاهیم صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف آب بیشتر آشنا کنیم.

مرادی با تأکید بر نقش فرزندان در خانواده‌ها برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب گفت: انتقال مفاهیم آموزش داده شده به خانواده‌ها از طریق دانش‌آموزان، نهادینه سازی فرهنگ صحیح مصرف آب و افزایش روحیه مشارکت‌پذیری و همچنین ارتباط کودکان و اولیا و مربیان با مجموعه آب و فاضلاب و برجسته کردن نقش آن‌ها در حفظ منابع و مصرف صحیح آن از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل نامگذاری جشنواره با عنوان نخستین واژه قرارگیری دو حرف " آ" و "ب" در ابتدای حروف الفبا است و آب را به عنوان اولین کلمه که مایه حیات انسان است می‌سازد.

«محمدعلی محمدی» مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهگلان نیز اظهار داشت: آموزش مصرف بهینه به فرزندان باید از سنین کودکی آغاز شود.

وی افزود: اگر بتوانیم این پیام مصرف بهینه را به خوبی در میان دانش‌آموزان نهادینه کنیم، قطعا آن‌ها نیز قادر هستند که موضوع مصرف صحیح را به درون خانواده‌های خود برده و به این ترتیب هدف نهایی این جشنواره محقق می‌شود.

وی بر ضرورت ایفای نقش پررنگتر از سوی اولیای دانش آموزان در حفظ و حراست از آب و مصرف بهینه آن تأکید کرد و گفت: در آموزه‌های دینی و کتاب آسمانی قرآن نیز به این مهم اشاره شده است.

اجرای سرود و مسابقه و برنامه‌های شاد فرهنگی ویژه دانش آموزان و در نهایت نواخته شدن زنگ آب، از دیگر بخش‌های جشنواره پانزدهم نخستین واژه بود. گفتنی است نظیر این برنامه در سایر شهرستان‌های استان کردستان نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار