اطلاعاتی جدید از «صهیونیست‌کُشی» اسرائیلی‌ها

از میان ۱۱۰۰ کشته اسرائیلی در ساعات اولیه درگیری‌های روز ۷ اکتبر یعنی آغاز جنگ طوفان الاقصی بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر به‌دست نیرو‌های امنیتی اسرائیل کشته شدند و از این تعداد ۲۵ نفر مربوط به درگیری در کیبوتس «بئری» بوده است.
کد خبر: ۶۲۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ - 07November 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود درباره نبرد طوفان الاقصی به نکته‌ای اشاره کرد که از دید رسانه‌ها پنهان ماند، نصرالله خطاب به ساکنان سرزمین‌های اشغالی گفت که تعدادی از صهیونیست‌ها به‌دست نیرو‌های امنیتی و نظامی این رژیم کشته شده‌اند.

این در حالی‌است که طی روز‌های گذشته اخبار متعددی از کشته شدن نیرو‌های اسرائیلی و یا ساکنان سرزمین‌های اشغالی به‌دست ارتش اسرائیل منتشر شد که برخی از آن‌ها به‌دلیل عدم آمادگی و اشتباه نیرو‌ها بوده و برخی هم به‌صورت هدفمند برای جلوگیری از اسیرگیری نیرو‌های مقاومت صورت گرفته است.

با بررسی آمار درگیری‌ها و کشته‌ها در روز‌های اول این درگیری به آمار جالبی رسیده‌ایم.

در جریان درگیری‌ها خصوصاً در روز ۷ اکتبر یعنی در آغاز جنگ، حدود ۱۱۰۰ نفر کشته شدند که طبق بررسی‌ها بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر آن‌ها به‌دست نیرو‌های امنیتی رژیم کشته شدند که از این تعداد، تنها ۲۵ نفر مربوط به درگیری در کیبوتس «بئری» بوده است.

بنا بر این گزارش، در اولین دقایق شروع جنگ، بسیاری از کیبوتس‌ها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه درگیر شدند که کیبوتس‌های «بئری»، «کفر غزه»، «کیسوفیم» و «نتیو هعسرا» از جمله مهمترین آن‌ها بودند.

در این گزارش به‌صورت ویژه به اتفاقاتی که در کیبوتس «بئری» افتاده است می‌پردازیم.

کیبوتس بئری با حدود ۱۲۰۰ نفر سکنه یکی از پرجمعیت‌ترین کیبوتس‌های اطراف غزه است که نزدیک‌ترین فاصله را با غزه دارد.

فاصله بئری تا غزه کمتر از ۴ کیلومتر است و یکی از اولین جا‌هایی است که در روز ۷ اکتبر وارد درگیری شد.

اطلاعاتی جدید از «صهیونیست‌کُشی» اسرائیلی‌ها

موقعیت جغرافیایی کیبوتس بئری نسبت به نوار غزه

بنا بر اعلام منابع عبری، درگیری طوفان الاقصی در ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز شد و به‌گفته یکی از اعضای مرتبط با جوخه محافظ کیبوتس بئری، اولین درگیری در این کیبوتس دقیقاً در ساعت ۶:۵۹ رخ داده است.

بنا بر این گزارش، نیرو‌های مقاومت، فاصله غزه تا این کیبوتس را بدون هیچ مانعی و به‌صورت پیاده و یا با موتور طی کردند و از سه محور وارد آنجا شدند.

نیرو‌های فلسطینی در این درگیری حدود ۱۷۰ نفر (۱۵۰ نفر از گردان‌های عزالدین قسام و ۲۰ نفر از گردان‌های ابوعلی مصطفی) بودند و درگیری آن‌ها تا ظهر روز ۹ اکتبر یعنی دو روز بعد نیز ادامه داشته است.

بنا بر آنچه توسط برخی اعضای جوخه محافظ کیبوتس گفته شده است، هشدار اولیه مبنی بر حمله گروه‌های فلسطینی نه توسط منابع ارتش بلکه توسط خود آن‌ها داده شده است و این موضوع، احتمال حملات سایبری به سامانه‌های شنود و تجهیزات ارتباطاتی ارتش در پیش از آغاز جنگ را محتمل‌تر می‌کند.

راخلی بانکوت، فرمانده تیم حفاظت کیبوتس بئری دراین‌باره گفته است: حدود ۲۰ دقیقه پس از شروع حمله، یکی از اعضای مزرعه با او تماس گرفت و گفت فلسطینی‌ها را با موتورسیکلت اطراف کیبوتس دیده است.

او می‌گوید: مطمئن بودم که شوخی می‌کند، هیچ پیامی از سوی ارتش به ما داده نشده بود و من پس از ۱۰ دقیقه، صد‌ها تماس از ساکنان کیبوتس دریافت کردم که به من اطلاع دادند آن‌ها در ورودی خانه آن‌ها هستند.

در جریان درگیری اولیه محافظین کیبوتس با نیرو‌های مقاومت، برخی اعضای واحد حفاظت که تعدادشان ۱۱ نفر بوده، کشته می‌شوند و برخی واحد‌های نظامی حاضر در منطقه نظیر گردان ۱۳ گولانی و برخی نیرو‌های پلیس نیز که متوجه درگیری شده و به کمک آمده بودند با تحمل تلفاتی عقب‌نشینی می‌کنند.

اطلاعاتی جدید از «صهیونیست‌کُشی» اسرائیلی‌ها

تصاویر برخی کشته‌شده‌ها از واحد حفاظت کیبوتس بئری

بنا بر دستورالعمل اجرایی، نیرو‌های کمک می‌بایست ۱۰ دقیقه پس از درگیری اولیه به منطقه اعزام می‌شدند که به‌دلیل پراکندگی درگیری‌ها در دیگر مناطق، اولین واحد کمکی از یگان «شلداگ» (تعداد ۱۴ نفر)، در ساعت ۹ صبح یعنی حدود ۲ ساعت بعد از ورود نیرو‌های حماس به داخل کیبوتس به منطقه می‌رسند و در ورودی کیبوتس مستقر می‌شوند.

شلداگ یگان ویژه متعلق به نیروی هوایی است که جزو چند یگان برتر در تراز «سایرت متکال» و «شایطت ۱۳» قرار می‌گیرد.

علاوه بر یگان شلداک، نیرو‌های کمکی دیگری از شایطت ۱۳، (نیروی ویژه دریایی)، یهلوم (یگان ویژه سپاه مهندسی رزمی)، یگان لوتر (یگان ویژه ضدتروریسم ارتش)، یامام (نیروی ویژه پلیس)، یک واحد از آمان (اطلاعات ارتش) و یک واحد از شاباس (سرویس زندان‌ها) نیز به کیبوتس بئری اعزام می‌شوند که هرکدام از آن‌ها در درگیری با نیرو‌های مقاومت تلفاتی داده‌اند.

بنابر اعلام منابع عبری، در جریان درگیری کیبوتس بئری، ۱۰۳ نفر از نیرو‌های مقاومت به شهادت رسیدند و ۸۵ صهیونیست نیز به‌دست نیرو‌های مقاومت کشته شدند، اما نیرو‌های امدادی ارتش اسرائیل در عصر روز ۹ اکتبر، جنازه ۱۱۰ نفر را به عقب منتقل کردند.

اطلاعاتی جدید از «صهیونیست‌کُشی» اسرائیلی‌ها

انتقال برخی کشته‌های کیبوتس بئری

کشته شدن ۲۵ نفر از ساکنان کیبوتس بئری به‌دست نیرو‌های نظامی اسرائیل دو دلیل عمده دارد:

اول دستپاچگی و عدم آمادگی نیرو‌ها برای مقابله با این تهدید که به‌صورت غافلگیرانه به آن‌ها تحمیل شد و دیگری برنامه هدفمند ارتش برای کشتن افرادی که در معرض اسارت به‌دست گروه‌های مقاومت قرار داشتند.

نیرو‌های مقاومت تنها در درگیری کیبوتس بئری بیش از ۳۰ اسیر را با خود به غزه منتقل کردند و مجموع اسرای دردست حماس تاکنون ۲۵۰ نفر اعلام شده است، در این میان نیرو‌های امنیتی و نظامی اسرائیل برای جلوگیری از افزایش تعداد اسرا، اقدام به کشتن برخی از آن‌ها که بیش از بقیه در معرض خطر قرار داشتند، کرده‌اند و گفته می‌شود یکی از برنامه‌های اصلی اسرائیل در حمله به غزه، آزادی اسرا و در غیر این صورت کشتن آن‌ها برای جلوگیری از تبعات آتی است.

در فیلمی که اخیراً حماس از برخی زندانیان زن منتشر کرد، یکی از آن‌ها به‌خاطر این تصمیم دولت (کشتن اسرا) به‌شدت به نتانیاهو اعتراض کرده بود.

علاوه بر این موارد، بنا بر تصاویر منتشرشده، برخی ساختمان‌های بتنی در کیبوتس بئری نیز به‌صورت کامل ویران شدند که به‌نظر می‌رسد این اتفاق با آتش تسلیحات سنگین نیرو‌های اسرائیلی اتفاق افتاده باشد در حالی که نیرو‌های مقاومت در این حملات مجهز به تسلیحات انفرادی و نهایتاً آرپی‌جی بوده‌اند، اما حجم خرابی سازه‌ها در کیبوتس‌ها نشان می‌دهد این ویرانی‌ها نتیجه اصابت تسلیحاتی با سر جنگی لااقل ۷۰ کیلوگرم است.

شبکه ۱۲ اسرائیل در بخشی از گزارش خود درخصوص درگیری‌های روز اول در کیبوتس بئری گفته است، جنگنده نیروی هوایی ارتش اسرائیلی محل مهد کودک کیبوتس را مورد اصابت قرار داده است، اما از آمار تلفات ناشی از این حمله چیزی منتشر نکرده است.

گفته می‌شود حمله به مهد کودک کیبوتس بنا بر درخواست سرتیپ «باراک خیرام» فرمانده نیرو‌های عمل‌کننده در منطقه صورت گرفته است.

اطلاعاتی جدید از «صهیونیست‌کُشی» اسرائیلی‌ها

وضعیت مهد کودک پس از حمله

عملکرد نیرو‌های ارتش تحت‌امر باراک خیرام در مناطق درگیری در روز ۷ اکتبر، انتقادات زیادی را هم در پی داشت به‌طوری که یکی از اعضای محافظ کیبوتس بئری به شبکه ۱۲ اسرائیل گفته است؛ "وقتی ما به‌شدت با مهاجمین درگیر بودیم، نیرو‌های کمکی از ارتش در بیرون منطقه منتظر ایستاده بودند و صحنه را تماشا می‌کردند". او تأکید کرده است؛ "این رفتار آن‌ها بسیار ناامیدکننده بود خصوصاً وقتی که دیدم با تعداد کمی از نیرو‌ها به اینجا آمده‌اند".

اطلاعاتی جدید از «صهیونیست‌کُشی» اسرائیلی‌ها

باراک خیرام که پیش از این در مناصب مختلف نظامی ازجمله واحد آموزش اگوز و فرماندهی تیپ گولانی حضور داشته است، یکی از کاندیدا‌های فرماندهی لشکر غزه در جنوب نیز محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار