در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: عملکرد ضعیف نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ تفکر دفاع مقدس باید در سیستم مدیریتی کشور تزریق شود

پاک‌فطرت گفت: اگر بتوانیم تفکر دفاع مقدس را در سیستم مدیریتی کشور تزریق کنیم، بسیاری از مشکلات کشورمان مرتفع می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۸ - 09November 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: عملکرد ضعیف نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ دنیاگرایی و کسب مناصب شغلی بالاتر غرابتی با تفکر دفاع مقدس ندارد«علیرضا پاک‌فطرت» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به انفعال نهاد‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: پر واضح است که نهادهای فرهنگی و متولیان امور فرهنگ کشور در ترویج فرهنگ دفاع مقدس ناموفق بوده‌اند. این دستگاه‌ها اگر وظیفه خود را به خوبی انجام داده بودند، اکنون وضعیت کشور در حوزه فرهنگی بهتر از الان بود.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم تفکر دفاع مقدس را در سیستم مدیریتی کشور تزریق کنیم، بسیاری از مشکلات و مصیبت‌های کشورمان مرتفع می‌شود. در دفاع مقدس هیچ‌کس انگیزه مادی نداشت، مثلاً رزمنده‌ای که به جبهه‌ها می‌رفت هیچ‌گاه در ذهن خود چنین فکری وجود نداشت که یک روزی بخواهد نیروی رسمی نیروهای مسلح شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رزمنده دفاع مقدس همه دارایی و جان خود را برای دفاع از وطن تقدیم می‌کرد. تفکر دفاع مقدس یعنی ایثار، ازخودگذشتگی، جانفشانی و ترک همه تعلقاتی مادی برای حفظ عزت و استقلال کشور.

وی افزود: اما افرادی که امروز ادعای انقلابی بودن دارند، قبل از هر چیزی به دنبال کسب جایگاه‌های شغلی بالاتر و افزایش ثروت مادی هستند که هیچ قرابتی با تفکر دفاع مقدس و جانفشانی شهدا برای دفاع از وطن و ناموس ندارد. بنده شخصاً به عملکرد دستگاه‌های فرهنگی بالاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقاد دارم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها