مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کردستان:

معرفی جلوه‌‏های عینی ایثار و شهادت از اهداف اردوهای راهیان نور است

سرگرد پاسدار «عبدی‌فر» با بیان الگودهی و معرفی جلوه‌‏های عینی ایثار، مقاومت و شهادت از اهداف اردو‌های راهیان نور است، گفت: اردوی راهیان نور یک اردوی فرهنگی و تربیتی است که در قالب بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ - 07November 2023

معرفی جلوه‌‏های عینی ایثار و شهادت از اهداف اردوهای راهیان نور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرگرد پاسدار «اصغر عبدی‌فر» مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کردستان در حاشیه اعزام کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزی استان کردستان اظهار داشت: باید نسل‌های بعدی و آینده را با گنج و فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان مملکت هستند، افزود: نسل جوان امروزی باید با فرهنگ ایثار و شهادت، ارزش‌های متعالی دفاع مقدس، ایمان، سلحشوری و از خودگذشتگی کسانی که رفتند و جان خود را برای آسایش ما فدا کردند، آشنا شوند.

عبدی فر تصریح کرد: اردوی راهیان نور یک اردوی فرهنگی و تربیتی است که در قالب بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور انجام می‌شود و در این راستا امروز اولین کاروان راهیان نور با حضور یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان در قالب چندین اتوبوس به مناطق اعزام شده تا با گوشه‌ای از حماسه‌ها و فداکاری‌های شهدا آشنا شوند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کردستان انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان را از دیگر رسالت‌های یادگاران این دوران پر افتخار ذکر کرد و تأکید کرد: آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهادت و ایثار وظیفه همگانی است که باید همه در اجرای هرچه بهتر آن تلاش کنند.

وی آشنا کردن نسل جوان با فلسفه جهاد در راه خدا با توجه به مقتضیات زمان، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران، تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی میان الگو‌های ایثار و نسل نوجوان، مقابله با جنگ نرم دشمن از طریق الگودهی و معرفی جلوه‌‏های عینی ایثار، مقاومت و شهادت را از دیگر اهداف اردو‌های راهیان نور عنوان کرد.

عبدی‌فر گفت: دانش‌آموزان در قالب اردو‌های «راهیان پیشرفت» از مناطق و واحد‌های صنعتی و علمی بازدید داشته و با رشد و پیشرفت استان و دستاورد‌های نظام اسلامی آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار