استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت پشتیبانی پایگاه‌های مردمی از ازدواج آسان

نظری گفت: طبق آمار سالانه ۹۰ هزار ازدواج در استان خراسان رضوی صورت می‌گیرد که اگر پایگاه‌های مردمی از ازدواج آسان حمایت و پشتیبانی کنند این آمار افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۲۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ - 09November 2023

ضرورت پشتیبانی پایگاه‌های مردمی از ازدواج آسانبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی در نشست کمیته حمایت از خانواده و جمعیت استان که روز گذشته در دفتر استاندار برگزار شد با اشاره به اینکه هر اقدامی نیازمند طراحی و برنامه‌ریزی است، اظهارداشت: بر اساس وضعیت موجود و آمار، باید یک هدف‌گذاری داشت تا آمار ازدواج در استان افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه در گام نخست باید کانون خانواده را حفظ کرد، افزود: ضمن حفظ کانون خانواده و جلوگیری از طلاق باید رویش حداکثری در مسئله ازدواج داشت.

استاندار خراسان رضوی خطاب به اعضای کمیته مردمی ستاد حمایت از خانواده و جمعیت خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در رویش ازدواج نقش‌آفرینی و اثرگذاری داشته باشد، این کمیته است؛ بر همین اساس با تشویق و ترغیب، میانجیگری، ارتباط و مشارکت خیرین می‌توان این مهم را رقم زد.

نظری عنوان داشت: برای کاهش طلاق و ریزش آن در استان از بستر مردمی و تشکل‌های فعال در این عرصه باید کمک گرفت.

این مسئول تصریح کرد: سالانه طبق آمار ۹۰ هزار ازدواج در استان صورت می‌گیرد. در این راستا اگر پایگاه‌های مردمی هر ماه مقدمات آغاز زندگی مشترک یک زوج را فراهم کنند، آنگاه آمار ازدواج افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: کمیته بهداشت و درمان در این حوزه باید تحلیل جمعیتی و آماری داشته باشد تا متناسب با آن تصمیم‌گیری‌های مقتضی صورت گیرد.

نظری در ادامه به راهبرد مدیریتی استان پرداخت و ابراز داشت: همواره در حوزه مدیریتی استان سه راهبرد اساسی دنبال می‌شود؛ نخست آنکه اجازه ندهیم التهابی ایجاد شود، دوم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و سومین راهبرد فراهم‌سازی امکان جهش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار