حداد عادل:

ایرانشناسان روس در توسعه همکاری های فرهنگی ایران و روسیه نقش فعالی دارند

«غلامعلی حداد عادل» رئیس بنیاد سعدی که برای شرکت در همایش ایرانشناسان روس در مسکو بسر می برد، گفت: ایرانشناسان روس در توسعه همکاری های فرهنگی ایران و روسیه مشارکت می کنند و نقش فعال برعهده دارند.
کد خبر: ۶۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ - 19December 2015

ایرانشناسان روس در توسعه همکاری های فرهنگی ایران و روسیه نقش فعالی دارند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حداد عادل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود: از جریان ایرانشناسی در روسیه حمایت می کنیم و آن را برای توسعه همکاری های میان دو کشور با اهمیت می دانیم. ایرانشناسی در روسیه ریشه های محکم دوانده و سابقه آن به حدود 300 سال پیش بر می گردد.


رئیس بنیاد سعدی با بیان این که ایرانشناسی در روسیه رشته ای مورد نیاز است، اظهار داشت: اکنون دانشگاه های متعددی در روسیه با استفاده از استادان و پژوهشگران به پژوهش های ایرانشناسی اشتغال دارند و در موضوعات مختلف در باره ایران تحقیق می کنند.


وی اضافه کرد: میدان تحقیق استادان ایرانشناس روس حوزه هایی مانند زبان و ادبیات فارسی، اسلام تشیع و عرفان و انقلاب اسلامی و اقتصاد است.


وی ادامه داد: در همه این موضوعات ضرورت دارد که موسسات و استادان ایرانی با ایرانشناسان روس ارتباط و همکاری داشته باشند.


حداد عادل خاطرنشان کرد: همایشی که دیروز در مسکو برگزار شد، دومین همایش ایرانشناسان روسیه بود که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو و رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد و دانشگاه های مختلف، فعالیت های خود را در عرصه ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی گزارش دادند و مشکلات و انتظارات خود را بیان کردند.


وی گفت: برگزاری این همایش اقدام بسیار مهم فرهنگی بود که در همکاری های فرهنگی ایران و روسیه تاثیر مثبت می گذارد.


رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران در سخنانی در همایش ایرانشناسان نیز با یادآوری جایگاه ایران شناسان روسیه و نقش آنها در گسترش روابط دو کشور به تشریح فعالیت های بنیاد سعدی پرداخت و بر آمادگی این بنیاد جهت همکاری با ایرانشناسان و استادان زبان فارسی روسیه در تمام زمینه های فرهنگی تاکید کرد.
رئیس بنیاد سعدی، حضور در این همایش و دیدار با ایرانشناسان و استادان برجسته زبان فارسی روسیه را بعنوان هدیه ای گرانبها برای خود برشمرد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها