عملیات هوایی ترکیه در شمال عراق

شبکه خبری سی.ان.ان.ترک روز شنبه به نقل از منابع نظامی ترکیه خبر داد، جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی این کشور مناطقی از شمال عراق را که محل اختفای پ.ک.ک اعلام شده، بمباران کرده اند.
کد خبر: ۶۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ - 19December 2015

عملیات هوایی ترکیه در شمال عراق

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، این عملیات در حالی انجام شده که تنش بین آنکارا – بغداد برای حضور نظامی ترکیه در شمال عراق بالا گرفته و عراق از ترکیه خواسته است به حق حاکمیت این کشور احترام بگذارد.
سی.ان.ان ترک گزارش کرده است، این عملیات در مناطق خارکوک و زاپ در شمال عراق متمرکز شده است.
سی.ان.ان. ترک توضیح بیشتری نداده است.
عملیات برون مرزی ترکیه در شمال عراق، علیه مواضع پ.ک.ک در چهارمین روز از شروع عملیات گسترده نیروهای ارتش ترکیه با 10 هزار نیرو در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور به ویژه در محدوده استان های دیاربکر و شمدینلی صورت گرفته است.
ستاد فرماندهی ارتش ترکیه در این زمینه اطلاعیه رسمی صادر نکرده ولی امروز صبح این ستاد اعلام کرد تاکنون نزدیک به 70 تن از عناصر تروریستی را در این مناطق از پای درآورده اند.
عملیات در مناطقی که مقررات منع عبور و مرور اعمال می شود، ادامه دارد. بخش مهمی از مردم مناطق یادشده نیز به خاطر شرایط درگیری و اعمال مقررات منع و عبور و مرور منطقه را ترک می کنند. مدارس در این مناطق نیز تعطیل است و گفته می شود 3 هزار تن از آنها به سایر شهرهای ترکیه رفته اند.
چهارشنبه گذشته نیز جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی این کشور مناطقی از شمال عراق را بمباران کرده بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها