نماینده ولی فقیه در کردستان:

مسئولان از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی حمایت کنند

حجت الاسلام «پورذهبی» خواستار حمایت مسئولان از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی شد و گفت: این حمایت ها در نهایت سبب ارتقای سرانه مطالعه و در نتیجه توسعه فرهنگی کشور می شود.
کد خبر: ۶۲۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ - 11November 2023

مسئولان از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی حمایت کنندبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» امروز شنبه در آیین رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کردستان اظهار داشت: محیط کتابخانه باید پویا، بانشاط و پیام آور باشد و بی شک این عوامل می تواند جامعه را به سمت و سوی کتاب و کتابخانه ترغیب کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت خواندن و مطالعه حرکت کنیم تا جامعه‌ای رو به رشد داشته باشیم، گفت: جامعه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تفکر، اندیشه و آگاهی است و ارتقای سطح آگاهی در جامعه از دل کتاب و با خواندن و مطالعه میسر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم تسلط کتابداران کتابخانه‌های عمومی به مقوله کتاب و اهمیت کتابخوانی تاکید کرد و گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی باید مشاوران خوبی برای مردم باشند، چرا که این مهم در علاقه‌مندی آحاد جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی تاثیرگذار است.

«معصومه حسنی خونسار» سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در این آیین با اشاره به فرهنگی بودن استان، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی پیش‌بینی کرده است که امیدواریم با استقبال مطلوب مخاطبان همراه باشد.

وی حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: حمایت از این نهاد فرهنگی سبب ارتقای فرهنگ کتابخوانی و در نهایت توسعه فرهنگی می‌شود.

در این آیین از پوستر ویژه هفته کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور که از ۲۳ لغایت ۳۰ آبان ماه سال جاری برگزار می شود رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار