مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

خبرنگاران سربازان عرصه جنگ نرم هستند

روانشاد گفت: خبرنگاران، سربازان عرصه جنگ نرم هستند و نقش خبرنگاران و فعالان رسانه در این حوزه بر کسی پوشیده نیست
کد خبر: ۶۳۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲ - 12November 2023

خبرنگاران سربازان عرصه جنگ نرم هستند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «اعظم روانشاد» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان امروز (یکشنبه)در آئین اختتامیه دهمین جشنواره مطبوعات استان که در محل سالن شهیدآوینی اداره کل ارشاد لرستان برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران، سربازان عرصه جنگ نرم هستند و نقش خبرنگاران و فعالان رسانه در این حوزه بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه در دو حوزه داخلی و جبهه جنگ نرم نیاز به بیان مطالبی است، خاطرنشان کرد: نخست اینکه نقش رسانه در هدایت و روشنگری افکار عمومی و تحقق تمدن نوین اسلامی، بر کسی پوشیده نیست و دوم در حوزه جنگ نرم است که دشمنان تا دندان مسلح با ابرغول‌های رسانه‌ای خود به ویرانی فرهنگ ایرانی اسلامی آمده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با عنایت به اینکه حوزه فعالیت غالب رسانه‌های حاضر در جلسه، لرستان و زاگرس میانی‌ست، بایسته است که بگویم ما مردمان لرستان پیش از آنکه اهالی فرهنگ و مدیران دولتی باشیم، مردم لرستان دردمندیم.

وی ادامه داد: مطالبه من از خانواده رسانه این است که علاوه بر همراهی مدیران دولت مردمی و انعکاس عملکرد آنها با زبان‌های گویا، رسا و قلم‌های متفاوت، از درد کوچه بنویسید، زبان حال مردم باشید و مطالبات آنها را با طرح تحلیل درست و سازنده و ارائه راهکارهای عملیاتی با توجه به ظرفیت‌ها و اعتبارات موجود مطرح کنید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تصریح کرد: در جبهه جنگ نرم و در اقتدا به بانوی تبلیغ و تبیین، حضرت زینب سلام الله علیها، برای جهاد تبیین از طریق ارائه اطلاعات صحیح و دقیق، تحلیل شرایط روز جامعه و تقویت نهضت مطالبه گری عمومی برای تحقق فضای رسانه‌ای سالم و ایمن بیش از گذشته همت کنید، چرا که این همت در عصر رسانه یک ضرورت است.

روانشاد بیان کرد: در حال حاضر در بحبوحه‌ای زندگی می‌کنیم که ایران در مقابل ابرقدرت‌های جهان ایستاده است و آنان از تمامی ظرفیت‌های خود برای از پا درآوردن ایران فروگذار نیستند.

وی با بیان اینکه هجمه آنها پیش و بیش از اقتصاد، در عرصه فرهنگ است و ابزار و سلاح کارای این جبهه قطع به یقین رسانه است، پس رسانه ما صف بندی و سنگر ماست در مقابل ابرغول های رسانه ای، در مقابل هیمنه هجمه ها با تمامی تمهیدات و سیاست هایی که در تیتر زنی و زوم کردن در جزئیات و در بولد کردن مسائل به کار گرفته است، افزود: هر کدام از رسانه‌های لرستان سنگری هستید در جبهه فرهنگ و تأثیرگذاری هر کدام‌تان در این جبهه، نقش بسزایی در خنثی سازی توطئه دشمنان دارد.

روانشاد ادامه داد: از این رو این جشنواره با تمام وجاهتی که دارد، مجالی‌ست برای آنکه بگویم روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، شما که در جامعه اسلامی، سمبل تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری هستید شما که جانتان را برای روشنی‌بخشی و عینیت بخشیدن به رسالت‌تان در طبق اخلاص می‌گذارید؛ انتظار داریم، آستین هایتان را بیش از پیش بالا بزنید که این لرستان و این ایران، بیش از هر زمانی به همت یکایک ما نیازمند است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها