فرماندار شهرستان بهار:

کتابخانه‌های مدارس شهرستان بهار مورد رصد قرار گیرد

«فیض‌اللهی» گفت: کتابخانه‌های مدارس شهرستان بهار مورد رصد قرار گیرد چرا که جامعه هدف ما در کتاب و کتابخوانی جوانان، نوجوانان و کودکان هستند.
کد خبر: ۶۳۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲ - 12November 2023

کتابخانه‌های مدارس شهرستان بهار مورد رصد قرار گیردبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از همدان، «مجتبی فیض‌اللهی» فرماندار شهرستان بهار در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، اظهار داشت: اثرات ژرف و عمیق در هر جامعه‌ای از طریق کتاب انجام می‌شود. به عبارت دیگر کتاب کلیدواژه تسریع در پیشرفت و توسعه دانش است. ما برای کسب علم، معرفت و پیشرفت علمی، معنوی و روحانی به مطالعه کتاب نیاز داریم و کتاب نقش بسیار موثر و محوری در زندگی انسان دارد.

وی با اشاره به اینکه همه ادیان و مذاهب از طریق کتاب معرفی شدند، افزود: خداوند از طریق کتاب انسان را به یکتا پرستی دعوت کرد. بنابراین جایگزینی برای کتاب وجود ندارد و کتابخوانی یک ورزش روحی و روانی به حساب می‌آید.

فرماندار شهرستان بهار با اشاره به این موضوع که تاریخ نیز با کتاب است که به نسل‌های آینده منتقل می‌شود، تصریح کرد: در زمان اسارت، کتاب «بینوایان» ویکتور هوگو را به دست آورده بودیم و مدام آن را می‌خواندیم تا از بار سنگین اسارت لحظاتی فراغت یابیم.

وی در ادامه از بخشداران شهرستان خواست تا روستاهای نیازمند کتابخانه را بررسی و اعلام کنند و گفت: کتابخانه‌های عمومی موجود نیز مورد بررسی قرار گیرند تا پیش بینی‌های لازم برای توسعه آنها انجام شود. کتابخانه‌های مدارس نیز مورد رصد قرار گیرد چرا که جامعه هدف ما در کتاب و کتابخوانی جوانان، نوجوانان و کودکان هستند.

فیض‌اللهی از همه دستگاه‌های فرهنگی خواست تا برای تکریم و بزرگداشت مفاخر فرهنگی و ادبی شهرستان با جدیت ورود کنند تا ارزش‌های فرهنگی به نسل‌های امروز و آینده منتقل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار