در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: دنیا شرمنده کودکان مظلوم غزه/ در نظام حقوق بشر غربی بین کودکان غزه و اوکراین تفاوت است

رفیعی گفت: حقوق بشر دنیا شرمنده کودکان مظلوم غزه شده است و این واقعیت غیر قابل انکار است.
کد خبر: ۶۳۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۴ - 15November 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: دنیا شرمنده کودکان مظلوم غزه/ در نظام حقوق بشر غربی بین کودکان غزه و اوکراین تفاوت است«سمیه رفیعی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به معیارهای دوگانه غربی‌ها در موضوع حقوق بشر با توجه به شرایط امروز مردم فلسطین اظهار داشت: اگر بخواهیم حقوق بشر غربی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم، قطعاً درمی‌یابیم که بین شهروندان رده‌بندی و تفاوت وجود دارد و قطعاً از منظر حقوق بشر غربی بین کودکان غزه و کودکان اوکراینی تفاوت است.

رفیعی خاطرنشان کرد: البته ما نمی‌خواهیم هیچ بشری در هیچ جای کره زمین کشته شود یا برایش اتفاقی بیفتد. اما وقتی امروز، جنایتی مانند قتل‌ عام روزانه کودکان فلسطینی را می‌بینیم که در تاریخ کم نظیر و یا شاید بی‌نظیر است، نمی‌توانیم در مقابل بحران جنایت علیه بشریت سکوت کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سکوت مراجع بین‌المللی و مدافعان دروغین حقوق بشر که مکرراً دم از حقوق بشر می‌زنند و هیچ اقدام عملی موثر در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی ندارند، در نوع خود جالب توجه است. من در کمیسیون توسعه پایدار اتحادیه بین‌المجالس این مسئله را مطرح کردم که این کمیسیون قرار است تصمیماتی اتخاذ کند تا وضعیت کره زمین بهبود پیدا کند، اما اکنون رژیم صهیونیستی اقداماتی انجام می‌دهد که نه تنها مصداق نسل‌کشی است، بلکه مصداق نابودی اراضی و کره زمین به شمار می‌رود.

وی افزود: چرا صدای هیچ یک از کنوانسیون‌هایی که برای حفظ محیط زیست مصوب شده‌اند علیه رژیم صهیونیستی بلند نمی‌شود؟ چرا استفاده صهیونیست‌ها از بمب فسفری که اثرات مخرب محیط زیستی فراوانی دارد توسط مراجع بین‌المللی و کنوانسیون‌های حامی محیط زیست محکوم نمی‌شود؟ عمق تخریب بمب‌های فسفری برای زمین بسیار زیاد است.

رفیعی عنوان کرد: بنده وقتی که این مباحث را مطرح کردم نمایندگان کشورهایی مانند قطر، سوریه، شیلی و مصر استقبال بسیار خوبی از مواضع جمهوری اسلامی ایران داشتند. درخواست صریح ما این بود که کمیته توسعه پایدار اتحادیه بین‌المجالس باید در قطعنامه پایانی خود جنایات رژیم صهیونیستی در حق محیط زیست را محکوم کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه حقوق بشر دنیا شرمنده کودکان مظلوم غزه شده است و این واقعیت غیر قابل انکار است. بنده تصاویری در اجلاسیه به نمایندگان کشورهای مختلف ارائه دادم که دو کودک فلسطینی را نشان می‌داد که به رغم کشته شدن والدینشان، اما برای احترام به محیط زیست در حال جمع‌آوری زباله‌ها در خیابان‌های غزه بودند.

وی افزود: بنده خطاب به حضار گفتم که پیامبر اسلام فرموده است که زمین مادر شما انسان‌هاست و احترام به آن بر همه شما واجب است، از نظر من این بچه‌های مظلوم حامی واقعی محیط زیست هستند، بلافاصه تصویری از به شهادت رسیدن این کودکان را نشان دادم و گفتم این کودکان که حامیان حقیقی محیط زیست هستند خودشان دیگر در این کره خاکی وجود ندارند و توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها