جنتی:

حذف «محمد رسول‌الله(ص)» از اسکار سیاسی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون حذف فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» از جشنواره اسکار توضیحاتی داد.
کد خبر: ۶۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ - 20December 2015

حذف «محمد رسول‌الله(ص)» از اسکار سیاسی بود

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بزرگداشت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر حذف فیلم محمد رسولالله(ص) از جشنواره اسکار، اظهار داشت: من نمیدانم، دلایلی که در این جشنواره ارائه شده تعدادی از فیلمها را انتخاب کردند و تعدادی را انتخاب نکردند؛ البته این امر سابقهدار است که در گذشته هم اینگونه بوده و در برخی از جشنوارهها از جمله اسکار عوامل سیاسی، خیلی دخیل بوده یا در برخی از دیگر جشنوارهها ما میبینیم که برخی آثار را یک مرتبه تقدیر کرده و به آنها جایزه میدهند که اصلاً شایسته این جایزه نیست.

جنتی گفت: اما به دلایل سیاسی یک فیلم را انتخاب میکنند، احتمال میدهم که برخی از دلایل سیاسی و مذهبی در این امر دخیل بوده باشد، به هر حال باید کمی زمان بگذرد تا ببینیم چه دلایلی پشت پرده بوده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون نامهنگاری با شهرداری تهران برای  برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هم گفت: سال گذشته دکتر قالیباف قول دادند که مجموعه عباسآباد را برای نمایشگاه کتاب آماده میکنند. البته درخواست ما حدود 130 هزار مترمربع فضا بود. پارسال قولش را به ما دادهاند؛ ولی باید نزدیک به زمان برگزاری نمایشگاه شویم تا ببینیم توانستهاند آن فضا را مهیا کنند یا خیر؛ اگر آماده شود در آن محل نمایشگاه برپا میشود، و اگر آن فضا مهیا نشود، قاعدتاً به مصلی برمیگردیم و نمایشگاه را برگزار میکنیم.
 
نظر شما
پربیننده ها