وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتابداران و کتابفروشان عضو صندوق هنر می‌شوند

اسماعیلی با بیان اینکه کتابداران و کتابفروشان عضو صندوق هنر می‌شوند، گفت: این امکان برای کتابفروشان عزیز ما فراهم شد تا این قشر زحمت‌کش که خادمان حوزه فرهنگ هستند، عضو صندوق اعتباری هنر شوند.
کد خبر: ۶۳۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶ - 15November 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از کتابداران نهاد کتابخانه عمومی کشور با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در حمایت از مردم غزه باید مانند سایر فعالان حوزه‌های دیگر بدرخشند، اظهار داشت: ما از تمام اهالی فرهنگ درخواست می‌کنیم که نسبت به جنگ نابرابر غزه و شهادت بیش از ۴۵۰۰ کودک، نقش پررنگ‌تری داشته باشند. نیروهای جوان و مومن حماس، پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲ را در تاریخ جهان ثبت و صهیونیست‌های غاصب را به درک واصل کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و همه نهادها در اجرای قانون در حوزه فرهنگ و ادب و رسانه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می‌کنند، افزود: در دولت سیزدهم، همه بخش‌ها و به ویژه در موسیقی، فیلم و تئاتر پررونق‌ترین دوره‌ها را داشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در بخش عضویت صندوق هنر ۴۰ درصد رشد داشته‌ایم، گفت: زمانی که دولت شروع به کار کرد ۴هزار و ۲۰۰ خبرنگار در صندوق هنر عضو بودند و در حال حاضر این عدد به بیش از ۱۲هزار رسیده است. اکنون نیز کتابفروشان عزیز ما که خادمان حوزه فرهنگ هستند، توانستند عضو صندوق اعتباری هنر شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: امیدوارم مسائل شما را در دولت حل کنیم. افزایش ۱۵درصدی حقوق همکاران ساعتی کتابدار با همین هدف تحقق یافت؛ این میان، مسائل نهاد کتابخانه‌ها در صدر موضوعات و اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم پیام رئیس جمهور برای هفته کتاب را قرائت کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها