در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

رئیس جمعیت هلال احمر: رژیم صهیونیستی تمام قوانین و مقررات حقوق بشری را زیر پا گذاشته است/ به دادگاه لاهه شکایت می‌کنیم

کولیوند با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تمام قوانین و مقررات حقوق بشری را زیر پا گذاشته است، گفت: مستندات حملات رژیم صهیونیستی به مراکز هلال احمر و بیمارستان‌ها را جمع‌آوری کردیم و به دادگاه بین المللی لاهه شکایت می‌کنیم.
کد خبر: ۶۳۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۹ - 20November 2023

رژیم صهیونیستی تمام قوانین و مقررات حقوق بشری را زیر پا گذاشته است/ به دادگاه لاهه شکایت می‌کنیم«پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، به جلسه با جمعیت‌های هلال احمر دیگر کشور‌ها درباره جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و اظهار داشت: در آن جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد پشنهاد شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه را ارائه دادیم.

کولیوند در ادامه با اشاره به نقض تمامی قوانین و مقررات حقوق بشری توسط رژیم صهیونیستی در تجاوز وحشیانه به غزه افزود: رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز هلال احمر حمله می‌کند و ما مستندات این جنایات را جمع‌آوری کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در آن جلسه تصمیم گرفتیم که با کمک هم و امضای دیگر روسای جمعیت‌های هلال احمر، یک اعلام جرمی در دادگاه بین المللی لاهه کنیم و آن‌ها پذیرفتند؛ بر این اساس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران متن شکایت را آماده کرده است.

وی درباره روند پیگیری و نتیجه شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه گفت: نتیجه این اعلام جرم به دادگاه بستگی دارد، اما ما پیگیری ها‌ی لازم را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار