«یلدای مستند سازان» میهمان شبکه مستند سیما

«یلدای مستندسازان» مستندی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدحسین آئینه وند است که در جریان سفر مستندسازان به کاشان تولید شده است.
کد خبر: ۶۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ - 21December 2015

«یلدای مستند سازان» میهمان شبکه مستند سیما

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس شبکه مستند برای اولین بار شب یلدایی ویژه مستندسازان برگزار کرده که مستند آن در ۷۵ دقیقه روی آنتن میرود.

"یلدای مستندسازان"مستندی به تهیهکنندگی و کارگردانی محمدحسین آئینه وند است که در جریان سفر مستندسازان به کاشان تولید شده است.

آئینه درباره این مستند توضیح داد: جمعه گذشته با تعدادی از مستندسازان به شهر کاشان سفر کردیم تا از ظرفیتهای گردشگری و تاریخی این شهر بازدید داشته باشیم. در این سفر فرماندار کاشان میزبان ما بود و موفق شدیم ضمن ادای دین به شهدای این شهر، از جاذبههای مختلف این شهر از جمله سرای عامریها، حمام فین، خانه طباطباییها و حمام سلطان امیراحمد بازدید کنیم.

وی ادامه داد: شبکه مستند تصمیم گرفت با حضور مستندسازان در یک محیط تاریخی یادی از شب چلههای قدیمی و ریشههای این آیین داشته باشد. بنابراین ما پس از پایان بازدیدها، در سرداب استاد حلی سرای عامریها، برنامه شب یلدا را برگزار کردیم و در ابتدا پس از تلاوت قرآن به یمن همزمانی یلدا با آغاز امامت امام زمان (ع) برای سلامتی و ظهور آقا دعا کردیم.

آئینه یادآور شد: ریشههای آیینی و فرهنگی شب یلدا که در دست فراموشی است، در این شب بررسی شد. از جمله در کنار هم بودن بزرگترها و کوچکترهای خانواده، فلسفه خوردن هندوانه و انار و آجیل یا خواندن حافظ. اجرای نمایش خیمه شب بازی نیز یکی دیگر از بخشهای این مستند است که با اجرای امیر سهرابی مدیر خانه عروسک و اسباب بازی شهر کاشان همراه بود.

"یلدای مستندسازان" با حضور جمع خودمانی هنرمندانی چون محسن استادعلی، محمد کارت، بابک بهداد، مرتضی جذاب، ابوالفضل کریمی اصل، هادی آفریده، جمال اسکویی، مهدی اسدی، مژگان صیادی، صبا ندایی، عارف ندایی، مینا هاشمی، بهاره للهی و... ضبط شده است.

این مستند ساعت 22 روز دوشنبه 30 آذر از شبکه مستند سیما روی آنتن میرود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار