در پی محکومیت رژیم کودک‌کش اسرائیل انجام شد؛

هم‌صدایی شهر امام رضا (ع) با کودکان مظلوم غزه

هزاران زائر و مجاور حریم رضوی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و ابراز همدردی با کودکان بی‌دفاع غزه، از مسیر میدان شهدا تا بارگاه منور امام رضا علیه‌السلام راهپیمایی کردند.
کد خبر: ۶۳۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ - 18November 2023

هم‌صدایی شهر امام رضا (ع) با کودکان مظلوم غزهگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ «مرتضی محمدپور» فعال رسانه‌ای؛ از ساعت ۱۸ امروز (شنبه ۲۷ آبان‌ماه)، عرصه میدان شهدا مشهد شاهد حضور پرشور هزاران زائر و مجاوری بود که همزمان با سراسر کشور در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه تجمع کرده‌ بودند.

بنابر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، پیام محوری این راهپیمایی بزرگ، اعلام حمایت و ابراز همدردی با کودکان بی‌دفاع فلسطینی است که در ۴۲ روز گذشته در محاصره ناجوانمردانه باریکه غزه گرفتار هستند و هر روز و شب، شماری از آنان به شهادت می‌رسند.

برهمین اساس، اجتماع‌کنندگان در این مراسم، با سر دادن ندای تکبیر و شعار‌های «القدس لنا»، «مرگ بر اسراییل»، خشم و انزجار خود را از جنایات اشغالگران کودک‌کش صهیونیستی ابراز کردند.

۴۲ روز از آغاز تهاجم همه‌جانبه اشغالگران قدس به نوار غزه می‌گذرد و هر ساعت از شبانه‌روز بر آمار ۱۲ هزار شهید این جنایت تاریخی افزوده می‌شود. در میان این شهدا، اگرچه آحاد مختلف ملت فلسطین از مرد و زن گرفته تا پیر و جوان به چشم می‌خورد، اما تصویر چهره‌های غبارآلود، بدن‌های لرزان و چشم‌های وحشت‌زده کودکان بی‌دفاعی که قربانی توحش صهیونیست‌ها هستند، بیش از همه جامعه جهانی و قلوب ملت‌های مسلمان را تحت‌تأثیر خود قرار داده و شهر‌های مختلف دنیا را به صحنه خروش مردم در محکومیت نسل‌کشی اشغالگران صهیونیست تبدیل کرده است.

در امتداد این خشم مقدس، سازمان تبلیغات اسلامی نیز در روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای از آحاد ملت ایران در اقصی نقاط کشور دعوت کرد تا در نخستین روز از هفته جدید به خیابان‌ها بیایند و تصویری واحد از همبستگی و ظلم‌ستیزی را در ایران اسلامی به نمایش بگذارند. این راهپیمایی‌های سراسری که از اجتماع بزرگ تهرانی‌ها در ساعت ۱۵ آغاز شد، عرصه میدان شهدای مشهد را در ساعت ۱۸ امروز به مکان برپایی یک حماسه تاریخی تبدیل کرد تا هزاران مشهدی، نام شهر شهادت را هم به فهرست شهر‌های به‌پاخواسته ایران اسلامی اضافه کنند.

حتی هوای سرد شب گذشته مشهد نیز نتوانست خانواده‌های غیرتمند شهر امام رضا علیه‌السلام را در خانه‌ها بنشاند تا تصویر نسل‌کشی مظلومان غزه را همچون روز‌های گذشته از قاب تلویزیون‌هایشان ببینند. مشهدی‌ها این‌بار خودشان به سوژه قاب عکاسان، لنز دوربین تصویربرداران و قلم اصحاب رسانه تبدیل شدند تا هیچکس نتواند چشم خود را به روی آزادگی و ظلم‌ستیزی مشهدی‌ها در راهپیمایی باشکوه امشب ببندد.

تاریخ‌سازی مشهدی‌ها با اشک استغاثه برای ظهور امام زمان (عج) و مشت‌های گره‌کرده در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس آغاز شد و در ادامه، پس از قرائت بیانیه این مراسم، اجتماع‌کنندگان مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار