ما متحدیم/ فرمانده سپاه خراسان جنوبی مطرح کرد؛

راهیان‌نور بستری برای آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای دفاع مقدس

سردار «مهدوی» گفت: با همکاری و همدلی بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش زمینه اعزام اردوی راهیان‌نور دانش‌آموزان مهیا شده که دانش‌آموزان از نزدیک با دستاوردهای دفاع مقدس آشنا و آنچه نسل گذشته در جهت حفظ کشور، امنیت و سازندگی انجام دادند را با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور به خوبی درک کنند.
کد خبر: ۶۳۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ - 19November 2023

سسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار پاسدار «محمدرضا مهدوی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در حاشیه اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان‌نور در بوستان شهدای گمنام بیرجند، اظهار داشت: ما شروع کننده جنگ نبودیم دفاع کننده از میهن خودمان بودیم و استکبار جهانی جنگ را بر ما تحمیل کرد و ۴۰ کشور از عراق پشتیبانی کردند و هشت سال از زمین، هوا و دریا بر علیه کشور ما توطئه کردند.

وی گفت: دشمنان دیدند نمی‌توانند جلوی انقلاب را بگیرند هشت سال جنگ تحمیلی را به راه انداختند جنگی که یک کشور شروع کننده تنها نبود بلکه همه جهان بودند به طور کامل وضعیت در صحنه بین‌المللی امروز ملموس است که آمریکا، ناتو و نهادهای بین‌الملل به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: به لطف خداوند، عنایات ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، ایستادگی مردم و بسیج عمومی یعنی دانش‌آموز، دانشجو، کارمند، کارگر، نظامی و غیرنظامی همه دست به دست هم دادند در مقابل همه دنیا ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران دست دشمن بماند.

سردار مهدوی عزت، سربلندی، پیشرفت و موفقیت‌ها در عرصه‌های مختلف را مدیون خون شهدا دانست و تصریح کرد: سردمداران حکومت‌های مختلف در هر دوره‌ای به راحتی قطعه‌ای از خاک ایران را به بیگانگان واگذار می‌کردند اما برای اولین بار با ایستادگی شهدا و رزمندگان، به میدان آمدن مردم و بسیج عمومی حتی یک وجب از خاک کشورمان به دشمن واگذار نشد.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه علمی در بسیاری از امور جزو ۱۰ کشور اول دنیا و در بسیاری امور دوم یا سوم دنیا هستیم، مطرح کرد: امروز در امنیت کامل در میان کشورهای خاورمیانه و غرب آسیا به سر می‌بریم و خانواده‌ها در نهایت آرامش به امور زندگی مشغول هستند که این را باید قدر بدانیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: با همکاری و همدلی بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش زمینه اعزام اردوی راهیان‌نور دانش‌آموزان مهیا شده که دانش‌آموزان از نزدیک با دستاوردهای دفاع مقدس آشنا و آنچه نسل گذشته در جهت حفظ کشور، امنیت و سازندگی انجام دادند را با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور به خوبی درک کنند. 

سردار مهدوی با اشاره به اینکه با ادغام راهیان‌نور و راهیان پیشرفت، زمینه آشنایی دانش‌آموزان با موفقیت‌های علمی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: بعد از جنگ و در دوران سازندگی پالایشگاه‌ها به دست توانمند دانش‌آموزان دوران جنگ که دانشمندان‌ و مخترعین سربلند ایرانی هستند ساخته و احیا شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار