مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:

حضرت زینب (س) بزرگ‌ترین پرستار فرهنگ عاشورا و اسلام ناب است

سرهنگ «کلوندی» با بیان اینکه حضرت زینب (س) بزرگ‌ترین پرستار فرهنگ عاشورا و اسلام ناب است، گفت: تمام ابعاد سیره این بانوی بزرگوار الگو و درس برای همه مردم بویژه زنان است تا با اقتدا به ایشان مسیر درست زندگی کردن را بیاموزیم.
کد خبر: ۶۳۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲ - 19November 2023

حضرت زینب(س) بزرگ‌ترین پرستار فرهنگ عاشورا و اسلام ناب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، بمناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار همایش پیام‌آوران عاشورا و تجلیل از خواهران و فرزندان شاهد و پرستاران در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان باحضور مسئولان استانی برگزار شد.

سرهنگ «علی کلوند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک میلاد حضرت زینب (س) با اشاره به نامگذاری این روز به عنوان روز پرستار، اظهار داشت: وجه تسمیه نامگذاری روز میلاد حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار؛ به معنای تجلیل از مقام شامخ و والای حضرت زینب (س) به عنوان پرستار قیام کربلا است، پرستاری که نه تنها بیماری حضرت سجاد (ع) و بقیه جانبازان و مجروحان این حادثه را مراقبت کرد بلکه با صبر و استقامت همه مشکلات و مصائب را به دوش کشید و صبر جمیل را به بهترین نحو نشان داد.

وی افزود: این نامگذاری می‌تواند به عنوان روزی برای تقویت روحیه پرستارانی باشد که صبورانه با بیمارانی که در شرایط سخت هستند، همدلی می‌کنند.

سرهنگ کلوندی تصریح کرد: حضرت زینب (س) الگوی ارزشمندی برای بانوان هستند و یکی از نقش‌های مهم ایشان پرستاری بود که این امر در همراهی با برادر بزرگوارش در کربلا مشهود شد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) بزرگ‌ترین پرستار فرهنگ عاشورا و اسلام ناب بوده است، گفت: تکمیل نهضت امام حسین (ع) با ابلاغ پیام آزادی‌بخش حضرت زینب (س) و خطبه‌هایش در افشاگری از چهره یزدیان بود و این امر باعث ماندگاری قیام حضرت و معرفی دین اسلام به همه جهانیان و پیام ظلم‌ستیزی و آزادگی بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با تاکید بر زندگی زینب گونه بیان داشت: تمام ابعاد سیره این بانوی بزرگوار الگو و درس برای همه مردم بویژه زنان است تا با اقتدا به ایشان مسیر درست زندگی کردن را بیاموزیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار