سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری:

اتهام‌زنی‌های رژیم صهیونیستی به ایران موضوع جدیدی نیست/ گروه‌های مقاومت نماینده ملت خود هستند

کنعانی گفت: اتها‌م‌زنی‌های صهیونیست‌ها در خصوص توقیف کشتی این رژیم توسط یمن موضوع تازه‌ای نیست، ما با‌رها اعلام کردیم که گروه‌های مقاومت نماینده کشور‌های خود هستند و براساس خواسته ملت‌های خود اقدام می‌کنند.
کد خبر: ۶۳۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ - 20November 2023

اتهام‌زنی‌های رژیم صهیونیستی به ایران موضوع جدیدی نیست/ گروه‌های مقاومت نماینده ملت خود هستندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز (دوشنبه) با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: امروز روز جهانی کودک است و از فرصت استفاده می‌کنم و ادای احترام می‌کنم به روح بیش از پنج هزار شهید فلسطینی از سنین مختلف که بخشی از آن‌ها را نوزادان نارس تشکیل می‌دهند. این نوزادان در پی محاصره بیمارستان شفا به شهادت رسیدند. همچنین آروزی شفای عاجل می‌کنم برای چند ده هزار مجروح فلسطینی که جمع زیادی از آن‌ها کودکان هستند. این روز‌ها روز‌های تلخی برای کودکان مظلوم فلسطین است قلب ما آکنده از رنج و غم است که در پی جنایت علیه کودکان فلسطین صورت می‌گیرد.

کنعانی گفت: اساسا ورود کالا‌های تولید شده توسط شرکت‌های صهیونیستی به کشور بر اساس قوانین ممنوع است و قطعا ملت ایران با درکی که از ماهیت وحشی‌گرایانه رژیم صهیونیستی دارند، علاقه‌ای به استفاده از کالا‌های صهیونیستی ندارند. اما با فرض بر اینکه شاید برخی از شرکت‌ها به روش‌های مختلف بخواهند اقدام به ورود کالا‌های صهیونیستی کنند، دستگاه دیپلماسی موظف به بررسی این‌گونه کالا‌هاست تا این اتفاق رقم نخورد، بر اساس همین، دستگاه دیپلماسی طی سنوات گذشته وظایف خود را انجام داده و در آینده انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: وزارت سمت با کمک دستگاه دیپلماسی این مهم را انجام خواهد، چنانچه نیاز به اطلاع رسانی عمومی باشد دستگاه‌های مذکور اقدام به این مهم خواهند کرد؛ به هر حال دستگاه دیپلماسی و وزارت سمت جدیت لازم را برای اجرای قانون در این زمینه دارند.

وی افزود: اتهام زنی‌های صهیونیست‌ها در خصوص توقیف کشتی این رژیم توسط یمن موضوع تازه‌ای نیست، ما با‌رها اعلام کردیم که گروه‌های مقاومت نماینده کشور‌های خود هستند و براساس خواسته ملت‌های خود اقدام می‌کنند، بنابراین اینگونه اظهارات برای فرار رو به جلوی رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود، این رژیم جعلی نمی‌تواند شکست غیر قابل ترمیم را درمورد خود بپذیرد، بنابراین اینگونه اتهام زنی‌ها باطل و بی اثر است.

کنعانی خاطرنشان کرد: ما با‌رها اعلام کردیم که افزایش تنش در منطقه حاصل حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی است که حملات بی‌قفه‌ای را علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهد. پشتیبانی همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی طبیعتاً با واکنش‌های جدی در منطقه مواجه می‌شود، بالاخص جلوگیری از صدور رای در شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری.

وب تصریح کرد: اینگونه اقدامات شرایط انسانی را در غزه فاجعه بار کرده است و باعث افزایش تنش‌ها می‌شود، گروه‌های مقاومت بار‌ها این هشدار را به آمریکا داده‌اند که در صورت ادامه جنایت صهیونیست‌ها، جبهه‌های جدیدی باز می‌شود و تنش‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ملت‌های جهان خواستار پایان جنایت و نسل کسی صهیونیست‌ها در غزه هستند که چنین واکنش‌هایی طبیعی است و غیر از این هم انتظار نمی‌رود، دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی باید هر چه سریع‌تر به جنایت و کوچاندن مردم مظلوم فلسطین پایان دهند.

کنعانی افزود: دولت آمریکا نیز نباید علیه ایران اتهامات مشابه صهیونیست‌ها را تکرار کند. گروه‌های مقاومت نماینده کشور‌ها و ملت‌ها‌ی خود هستند، بر خلاف سیره آمریکا که به متهدان خود امر و نهی می‌کند، جمهوری اسلامی ایران رابطه وکالتی با هم‌پیمانان خود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی طی این ۴۴ روز جنایات بی شماری از جمله نسل‌کشی، تنبیه دسته جمعی مردم، عدم تفکیک نظامیان از غیر نظامیان، بی توجهی به تناسب در اصل واکنش، کشتار کودکان و کادر درمان را مرتکب شده است. همه این جنایات بیانگر ارتکاب جرایمی بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی است، دیوان بین‌المللی کیفری برای بررسی این موضوع مشکلی از حیث صلاحیت ندارد. خوشبختانه در ایام اخیر تعدادی از دولت‌ها اقدام به شکایت از رژیم صهیونیستی کردند. ما بار‌ها به عنوان دولت حامی ملت فلسطین از این اقدامات حمایت کرده‌ایم. انتظاری که از دیوان بین‌المللی می‌رود این است که به وظایف خود عمل کند، اکنون این دیوان در مقابل یک آزمون جدی قرار دارد تا کارکرد اصلی خود را نشان دهد، از نگاه بسیاری از حقوق‌دانان رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات جنگی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه در چارچوب پیشنهاد خود به سازمان همکاری‌های اسلامی کمیته‌ای را برای جمع آوری اسناد و مدارک لازم برای اثبات جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تشکیل داده است تا جانیانی که هولناک‌ترین جنایات را علیه ملت فلسطین مرتکب شدند به سزای عمل خود برسند.

وی گفت: فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران مبتنی بر همکاری‌های آژانس بین المللی انرژی تحت کنترل و نظارت است. طرح مباحثی در خصوص افزایش اورانیوم غنی شده با اهداف فنی صورت نمی‌گیرد و اهداف سیاسی از آن برداشت می‌شود، این سازمان‌ها و مراجع به صورت ویژه در خصوص توانمندی‌های هسته‌ای غیر قانونی و مخاطره آمیز رژیم صهیونیستی مسئولیت ویژه دارند. اینکه یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی مردم بی دفاع فلسطین را تهدید به استفاده از بمب هسته‌ای می‌کند بیانگر خطر بزرگ این رژیم علیه بشریت است، ما معتقدیم که شورای امنیت سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی در این زمینه باید به وظایف ذاتی خود عمل کند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در این نشست در پاسخ به خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای پایان نسل کشی در غزه و اعمال فشار به رژیم صهیونسیتی با استفاده از همه ابزار‌هایی که کشور‌های اسلامی دارند، اظهار داشت: ایران در چارچوب رویکرد اصولی و حمایتی از فلسطین و در چارچوب اصول اساسی سیاست خارجی دگخود برای توقف جنایت رژیم صهیونسیتی علیه فلسطین با کشور‌های اسلامی مشورت‌های مستمری را انجام داده است.

کنعانی خاطرنشان کرد: موضوع تحریم رژیم صهیونسیتی توسط کشور‌های اسلامی انتظار ملت فلسطین است لذا کشور‌های اسلامی باید از همه ابزار‌ها برای پایان نسل‌کشی بهره ببرند چراکه نشست‌های متعددی داشتند، اما کافی نبود.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در این زمینه شورای امنیت سازمان ملل نیز وظایف ذاتی دارد که تا کنون به آن عمل نکرده است، بنابراین دولت‌های اسلامی وظایف ویژه‌ای در خصوص ملت فلسطین دارند، کشور‌های اسلامی ظرفیت‌های ملی دارند که می‌توانند از آن برای اعمال فشار علیه رژیم صهیونسیتی استفاده کنند تا جنایت علیه ملت فلسطین پایان بپذیرد.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری گفتند، کشور‌های اسلامی باید روابط سیاسی خود را با صهیونیست‌ها قطع کنند ما در این چارچوب وظایف خود را انجام داده ایم و همچنان انجام خواهیم داد.

کنعانی گفت: گروه‌های مقاومت نسبت به استمرار جنایت علیه مردم غزه دست بسته نخواهد بود. رژیم صهیونیستی تمامیت ارضی تمام کشور‌های منطقه را با مخاطره مواجه می‌کند، امروز کماکان بخشی از خاک سوریه و لبنان تحت تصرف رژیم صهیونسیتی است لذا قطعا در صورت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی این رژیم در حاشیه امن قرار نمی‌دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به به اظهارات یک دیپلمات آمریکایی مبنی بر اینکه آمریکا اجازه نمی‌دهد که کریدور موسوم به زنگزور از ایران عبود کند، خاطرنشان کرد، آمریکایی‌ها بزرگ‌تر از دهان خود صحبت می‌کنند، دولت آمریکا نمی‌تواند در اموری که به این کشور ارتباطی ندارد مداخله کند و خدشه‌ای در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و همسایگان شمالی به وجود بیاورد.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها