مدیرکل اوقاف اردبیل:

ایام فاطمیه زمینه‌ساز توسعه و تعمیق ایمان و امید در جامعه است

حجت‌الاسلام «ستوده» گفت: ایام فاطمیه فرصت مغتنم و مطلوبی برای توسعه و تعمیق ایمان و امید در جامعه است.
کد خبر: ۶۳۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ - 21November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «مهدی ستوده» مدیرکل اوقاف اردبیل روز گذشته (دوشنبه) در جمع مدیران دستگاه‌های ستادی و اجرایی استان و شهرستان اردبیل ایام فاطمیه (س) را فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با سیره و سبک زندگی فاطمی دانست و اظهار کرد: زمینه‌سازی حضور حداکثری عموم مردم به ویژه جوانان در برنامه‌ها و مراسم‌های ایام فاطمیه وظیفه‌ای مهم و دارای برکات و دستاورد‌های شگرف است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت میانه‌روی و تاسی به رهنمود‌ها و سنت حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در برگزاری مراسم‌های مذهبی و سوگواری از جمله مجالس عزاداری ایام فاطمیه افزود: امروزه برنامه‌ریزی برای تبیین الگوی سوم زن مسلمان با بهره‌گیری از سیره و منش صدیقه کبری (س) برای دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی لازم و ضروری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با تبیین اهمیت فاطمیه در توسعه و تعمیق باور‌های دینی و انقلابی به ویژه ایمان و امید در جامعه بیان کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌های مردمی و غیردولتی باید در برگزاری مراسم‌های پرشور و معرفت‌افزا در امامزادگان و بقاع متبرکه به خصوص امامزاده سیدصدرالدین (ع) اردبیل به عنوان امامزاده‌ای در مسیر بین المللی، هم افزایی هرچه بیشتر داشته باشند.

حجت الاسلام ستوده به لزوم استفاده از فرصت حضور مردم مؤمن در امامزادگان اشاره کرد و گفت: اوقاف و امور خیریه و هیأت امنای امامزادگان جهت ارائه خدمات مختلف بهداشتی، آموزشی، هنری، اجتماعی پیرامون مراسم‌های ایام فاطمیه توسط دستگاه‌ها و مجموعه‌های تخصصی در امامزادگان و بقاع متبرکه آمادگی کامل دارند.

وی با تاکید بر گسترش هر چه بیشتر نام و یاد حضرت فاطمه (س) در جامعه خاطرنشان کرد: با ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه در واقع مکتب توحید و خداپرستی ترویج خواهد شد چرا که فرهنگ فاطمی فرهنگی جامع است که بهترین و بالاترین ارزش‌ها را در بر گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار