در آستانه فرارسیدن ایام فاطمیه صورت گرفت؛

رونمایی از بسته محتوایی شعر سبک فاطمیه در حرم مطهر رضوی

به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، آئین رونمایی از بسته محتوایی شعر سبک فاطمیه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ - 23November 2023

رونمایی از بسته محتوایی شعر سبک فاطمیه در حرم مطهر رضویبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «عبدالله بخشی» جانشین معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در این مراسم که با حضور شاعران آئینی، ذاکران و مداحان اهل‌بیت (ع) در دفتر اداره مراسم و آئیین‌ها در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: بسته محتوایی شعر سبک فاطمیه شامل مجموعه‌ای از اشعار است که توسط شاعران آئینی در وصف بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) سروده شده است.

وی افزود: این سروده‌ها در قالب یک بسته محتوایی در اختیار ستایشگران، مداحان و مجریان گذاشته می‌شود، تا در مراسم‌هایی که به مناسبت ایام فاطمیه در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود مورد استفاده قرار گیرد.

جانشین معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: این بسته محتوایی توسط اداره مراسم و آئین‌های حرم مطهر رضوی جمع‌آوری و در دو جلد تدوین شده است که از همه قالب‌های شعری از جمله غزل، قصیده، دوبیتی و رباعی در آن استفاده شده است.

بخشی ادامه داد: این بسته محتوایی دارای پنج فصل شامل غزلیات مهدوی و همچنین مرثیه حضرت صدیقه طاهره (س) است و بخش پایانی آن نیز به موضوع مقاومت به عنوان موضوع روز جهان اسلام اختصاص دارد.

علیرضا خاکساری؛ شاعر آئینی حرم مطهر رضوی در حاشیه این مراسم گفت: این بسته به همت کارگروه شعر محتوای آئینی حرم مطهر رضوی و به فراخور مناسبت پیش رو یعنی ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه گردآوری شده است که در اختیار مداحان حرم مطهر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کارگروه شعر محتوای آئینی حرم مطهر رضوی شامل اعضای تکیه نوکری و همچنین شاعران آئینی؛ سیدرضا یعقوبی‌آل، رضا رحیمی عنبران، نوید اطاعتی، سیدرضا وفایی و یاسر رحمانی است که اشعار این بسته را از بین دیوان‌های مختلف شعر انتخاب و گزینش کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها