بزرگ‌ترین پردیس نوآوری در حوزه «صنایع فرهنگی و خلاق» افتتاح شد

فاز نخست خانه خلاق «کارستان بهارستان»امروز افتتاح شد و قرار است بزرگ‌ترین پردیس نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق باشد.
کد خبر: ۶۳۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ - 21November 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ بزرگ‌ترین پردیس نوآوری در حوزه «صنایع فرهنگی و خلاق» افتتاح شدو هنر دفاع‌پرس، مراسم افتتاح «کارستان بهارستان» با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری برگزار شد.

علم و هنر، دو ودیعه ارزش‌آفرین
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود در این مراسم بیان داشت: بحث فرهنگ، اتمسفر هوایی است که روح ما در آن تنفس می‌کند. هیچ‌چیز بدون فرهنگ معنا ندارد و انسان در معنای روحانی در فرهنگ رشد می‌کند. در اتمسفر فرهنگ دو موجود ارزش‌آفرین، یعنی علم و هنر وجود دارد و تعقل و زیبایی‌شناسی دو ودیعه خداوند به انسان هستند.

او تشریح کرد: وقتی علم و اقتصاد به هم پیوند برقرار می‌کند، شرکت و صنعت ایجاد می‌شود و مواهب آن به همه مردم می‌رسد. به طور مشابه، هنر هم وقتی با اقتصاد گره می‌خورد، محصولات ارزشمند و دارای زیبایی‌های هنری خلق می‌شود. در نقطه مشترک این دو نیز، مجموعه‌های خلاق وجود دارد؛ به طور مثال، «انیمیشن» یک مثال از این مورد است که ترکیبی از فناوری، علم، هنر و اقتصاد است.

دهقانی در خصوص مجموعه خانه خلاق بهارستان خاطرنشان کرد: کارستان بهارستان برای هسته‌هایی که بر مبنای یک سری باورها و اهداف مشترک شکل گرفته است. به عقیده بنده در مسأله فرهنگ، اقتصاد اولویت دوم است. وقتی اقتصاد در فرهنگ اولویت قرار گیرد، فرهنگ مبتذل خلق می‌شود، اما اقتصادی که در اتمسفر فرهنگ شکل می‌گیرد، یک اقتصاد بالنده و نوآور خواهد بود.

او در پایان سخنان خود اظهار داشت: این مجموعه تجربه جدید از مسیر رشد و فرآیند تعالی و تأثیرگذاری است‌. چیزی که این مجموعه را از سایر بازیگران متمایز خواهد کرد، اتفاقاتی است که اینجا رقم خواهد خورد. در این مجموعه، تجربه‌های بزرگ اهالی اهل فرهنگ، اقتصاد، علم و فناوری کنار هم قرار خواهد گرفت و تأثیرات بزرگی خلق خواهد شد.

ماموریت «کارستان بهارستان» تولیدات فرهنگی کودک و نوجوان است

امیرحسین چاوشی مدیرعامل «کارستان بهارستان» با بیان اینکه این مجموعه در سه‌بخش دیدار و شنیداری، طراحی و ساخت و هنرهای تجسمی و بخش عمومی فرهنگ و هنر فعالیت خواهد داشت: اظهار کرد: امسال در اولین‌گام اولویت «کارستان بهارستان» پرداختن به موضوع کودک و نوجوان است.

وی با تاکید براینکه «کارستان بهارستان» یک پلتفرم هوشمند است که تیم‌های کوچک را در این فضا پذیریش می‌کنیم و در کنار بازیگران بزرگ فرهنگ و همر قرا می‌دهیم، افزود: کارستان بهارستان بزرگترین پردیس نوآوری فرهنگی کشور است که امروز افتتاح رسمی شد و یکی از مجموعه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی خواهد بود.

مدیرعامل «کارستان بهارستان» به‌تشریح فرایند مطالعاتی و ایجاد این مجموعه پرداخت و با بیان اینکه از تجاربی که در مرکز فناوری امید در حوزه صنایع خلاق فرهنگی وجود داشت، استفاده کردیم، گفت: در پاسخ به معضلات عرصه تولید محصولات فرهنگی و هنر پی راه‌های مختلفی وجود داشت و ما از بین این پاسخ‌ها تصمیم گرفتیم در لایه زیرساخت و تجهیز قرار بگیریم تا یک هنرمند برای خلق اثر تنها به فعالیت تخصصی بپردازد و دغدغه دیگری نداشته باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار