در آئین گرامیداشت شهدای خبرنگار غزه؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: عملیات «طوفان‌الاقصی» فوران خشم مردم مسلمان فلسطین است

اسماعیلی گفت: آن چیزی که ۱۵ مهرماه امسال اتفاق افتاد، فوران غضب و خشم سالیان سال مردم فلسطین است. آن‌ها امکان بروز خشم خود را روز هفتم اکتبر پیدا کردند و آن حماسه بزرگ را آفریدند.
کد خبر: ۶۳۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ - 22November 2023

عملیات «طوفان الاقصی» فوران غضب و خشم مردم مسلمان فلسطین استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (چهارشنبه) در آئین گرامیداشت شهدای خبرنگار غزه که در سالن اجتماعات معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه، اتفاق غزه و حماسه‌ای که امروز وارد چهل و ششمین روز خود شده، اتفاق بی‌نظیری بود، اظهار داشت: روز ۱۵ مهر جوانان مقاومت، حماسه‌ای تاریخی را آفریدند.

اسماعیلی با رد انتقادات نسبت به انتفاضه هفتم اکتبر تصریح کرد: خیلی کوته‌بینانه است که عده‌ای بخواهند شروع اتفاق غزه را به ۱۵ مهر امسال تقلیل دهند. زیرا غزه و فلسطین بیش از ۱۰۶ سال است که توسط صهیونیست‌ها مورد خیانت و جنایت قرار گرفته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از سال ۱۹۱۷ که در «بالفور» آن اعلامیه غیرانسانی درمورد ورود صهیونیست‌ها به این سرزمین مقدس صادر شد تا همین ساعت که هستیم، تاریخ صهیوینست‌ها در سرزمین فلسطین کارنامه‌ای پر از جنایت، خشونت و درنده‌خویی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که ۱۵ مهراتفاق افتاد، فوران غضب و خشم سالیان سال مردم فلسطین است. آن‌ها امکان بروز خشم خود را روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ پیدا کردند و آن حماسه بزرگ را آفریدند.

اسماعیلی با قدردانی از مردم فلسطین و ستودن مقاومت آن‌ها اضافه کرد: مگر می‌شود از مردمی که سالیان سال تحت خشونت، تجاوز و قتل‌عام بوده‌اند، توقعی جز دفاع از حق خودشان را داشت؟ مردم فلسطین و جریان مقاومت در حمایت از حق خود درخشیدند و الان بیش از ۴۵ روز است که دژخیمان صهیونیسم آن خوی وحشی و جنایتکارانه خود را به نمایش می‌گذارند.

مطالب بیشتر:
**آئین گرامیداشت شهدای خبرنگار غزه برگزار شد+ تصاویر 

**فیلم/ آیین گرامیداشت ۶۲ شهید خبرنگار غزه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: از ابتدای آغاز جنگ غزه تا امروز بیش از پنج هزار کودک به شهادت رسیده‌اند. در تمامی دوره‌های تاریخی فارق از برخی از داستان‌سرایی‌هایی که صهیونیست‌ها دارند، چنین جنایت هولناکی رخ نداده است.

وی با مقایسه جنایت رژیم صهیونیستی با فرعون یادآور شد: البته شاید بشود این جنایت صهیونیست‌ها را با جنایت فرعون در قتل نوزادان، کودکان و مادران باردار مقایسه کرد زیرا چنین جنایتی جز این مورد تا امروز اصلا سابقه نداشته است.

اسماعیلی با اشاره به تعداد خبرنگاران به شهادت رسیده در غزه ادامه داد: شمع‌هایی که امروز در این مراسم روشن است به عدد شهدای رسانه افروخته شده که امروز به بیش از ۶۰ تن رسیده است. متاسفانه دیروز هم دو خبرنگار شبکه المیادین توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند. من روز گذشته با دوستان خود در لبنان صحبت کردم و گفتند این دو خبرنگار در منطقه‌ای مورد هدف قرار گرفتند که اساسا منطقه‌ای نظامی و محل درگیری نبود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رژیم صهیونیستی تعمدا به دنبال حذف خبرنگاران است. هرجایی که خبرنگاری و خبرگزاری در تیررس او قرار دارد را مورد حمله قرار می‌دهد. طبیعی است که این رژیم جنایتکار با انتشار عادلانه و آزادانه اخبار مشکل داشته باشد.

وی ادامه داد: این جنایت هولناک در غزه و در کشتار خبرنگاران یک امر بدون سابقه تاریخی است که به دستان این رژیم سفاک اتفاق افتاده است.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم ایران در کنار مردم غزه هستند، خاطرنشان کرد: مردم ایران و جامعه فرهنگی و هنری ایران با همه وجود خود در کنار مردم غزه قرار دارند. ما درد و رنج آنها را درد و رنج خودمان می‌دانیم. ما در مجامع حقوقی پیگیر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواهیم بود و همکاران من در بخش‌های مختلف دولت این کار را شروع کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ما با همکاری دستگاه قضایی و در ستاد حقوق بشر شکایت از عاملین جنایت به ویژه در حوزه خبرنگاران شهید رسانه‌ای را علی‌رغم اینکه امید چندانی به پیگیری مجامع بین‌المللی نداریم، طرح کرده و در حال پشتیبانی کردن هستیم.

وی عنوان کرد: این رژیم جنایتکار امروز به عنوان یک رژیم ناقض حقوق بشر تنها در جهان اسلام مورد شماتت قرار نمی‌گیرد، بلکه امروز جامعه آزاد، افراد منصف و با وجدان در همه جای دنیا در کنار مردم فلسطین هستند.

اسماعیلی در پایان گفت: اجتماعات چندصد هزار نفری در آمریکا و اروپا نشان‌دهنده اوج خشم ملت‌ها از عملکرد غیرانسانی رژیم صهیونیستی است. ما هم در کنار مردم عزیز و داغدار غزه هستیم و تمامی حمایت‌ها را در دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهیم داد. ضمن اینکه از حضور رسانه‌ها در معرکه و میدان درگیری نیز تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار