مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع):

نهاوند از شهرستان‌های پیشرو در انقلاب و دفاع مقدس است

سردار «فرجی» گفت: نهاوند از شهرستانهای پیشرو در انقلاب و دفاع مقدس است و شهدای بزرگواری را تقدیم انقلاب کرده است.
کد خبر: ۶۳۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ - 25November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی فرجی» مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در مراسم رونمایی از کتاب «انقلاب اسلامی در نهاوند» اظهار داشت: نهاوند از شهرستان‌های پیشرو در انقلاب و دفاع مقدس است و شهدای بزرگواری همانند  «میرزا محمدسلگی»، آیت‌الله «قدوسی و حیدری» و شهدای گروه انقلابی ابوذر را تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: رونمایی از این کتاب در هفته بسیج وهفته کتابخوانی و سالی را که مزین به دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان است را به فال نیک می‌گیریم و از  نویسندگان و محققان این اثر تاریخی تشکر می‌کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام «عباسعلی مغیثی‌نیا» امام جمعه شهرستان نهاوند نیز گفت: تالیف کتاب و اثار فرهنگی در مورد تاریخ انقلاب را برای نسل جدید مفید دانست و نویسندگان معتقد و انقلابی باید در جنگ نرم و تهاجم گسترده فرهنگی جواب دشمنان و خواسته های فکری دهه ۸۰ و ۹۰ را بدهند تا در دام شیطانی دشمنان اسیر نشوند.

این کتاب در پنج فصل به بررسی تحولات شهرستان نهاوند در دوره پهلوی و واکاوی زمینه‌های حضور این شهرستان در انقلاب اسلامی پرداخته است. نویسندگان این کتاب «علی و فرشید جعفری» هستند و پژوهش، تحقیق و انتشار این کتاب ۶۰۰ صفحه‌ای حاصل پنج سال تلاش آن‌ها است.

این کتاب در پنج فصل با عناوین تحولات نهاوند از شکل‌گیری رژیم پهلوی تا اوایل دهه ۱۳۵۰، زمینه‌ها و پیامدهای شکل‌گیری گروه ابوذر نهاوند، واکاوی حوادث نهاوند از شهادت شش عضو کادر مرکزی گروه ابوذر تا پایان سال ۱۳۵۶، گام‌به‌گام تا پیروزی (حوادث نهاوند در سال ۱۳۵۷) و نتیجه‌گیری، تنظیم و چاپ‌ شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها