مقام پنتاگون: یک نفتکش وابسته به اسرائیل در سواحل یمن توقیف شده است

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر یکشنبه تایید کرد که یک فروند نفتکش متعلق به یک صهیونیست، روز یکشنبه در سواحل یمن توسط افراد مسلح ناشناس توقیف شد.
کد خبر: ۶۳۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴ - 26November 2023

مقام پنتاگون: یک نفتکش وابسته به اسرائیل در سواحل یمن توقیف شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر یکشنبه به وقت تهران تایید کرد که یک نفتکش متعلق به یک اسرائیلی روز یکشنبه در سواحل یمن توسط افراد مسلح ناشناس توقیف شد.

این مقام ناشناس آمریکایی به «خبرگزاری فرانسه» گفت: «نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه افراد مسلح نفتکش «سنترال پاک» را در خلیج عدن تصرف کردند.»

وی گفت: «نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در مجاورت آن هستند و ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم.»

این نفتکش از مراکش به سمت کانال سوئز در حرکت بوده است. گفته می‌شود که تعدادی افراد ناشناس با لباس نظامی وارد عرشه این نفتکش شده‌اند.

شرکت امنیت دریایی «آمبری» اعلام کرده یک ناو نیروی دریایی آمریکا وارد عمل شده و یک کشتی دیگر نیز نزدیک محل حادثه بوده است.

این گزارش در حالی منتشر شده که هیچ طرفی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفته است. ارتش یمن تا این لحظه بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده و گزارش‌های منتشر شده را رد یا تایید کرده است. با این حال، نیروهای مسلح یمن پیشتر هشدار داده بودند که در حمایت از مردم فلسطین، در صورت رویت هر شناور اسرائیلی، آن را هدف حمله قرار خواهند داد.

نیروی دریایی یمن پیشتر کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» را در مجاورت سواحل یمن تحت کنترل خود درآورد و آن را به سواحل این کشور هدایت کرد. ارتش یمن همچنین اخیرا مسئولیت حمله به کشتی اسرائیلی «زیم» در دریای مکران را برعهده گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها