در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: حمایت غربی‌ها از صدام برای نابودی انقلاب اسلامی/ دفاع مقدس نبرد بین تفکر اسلامی و کفر بود

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه جنگ تحمیلی جنگی بین محرومان و ستمگران عالم بود، گفت: ما در دفاع مقدس به عنوان پیروان باور استقلال‌طلبی با پیروان باور تحمیق‌گرایی به مبارزه برخاستیم.
کد خبر: ۶۳۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۹ - 30November 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: دفاع مقدس نبرد بین تفکر اسلامی و الحادی بود/ بعثی‌ها «زن، زندگی، آزادی» را تبلیغ می‌کردندحجت‌الاسلام والمسلمین «حسن نوروزی» نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی که هشت سال به طول انجامید یک دعوای قبیله‌ای، حزبی و فی مابین دو کشور صرفاً نبود، بلکه دفاع مقدس تقابلی بین استضعاف و استکبار بود.

دفاع مقدس نبرد بین تفکر اسلامی و الحادی بود

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه جنگ تحمیلی جنگی بین محرومان و ستمگران عالم بود، خاطرنشان کرد: ما در دفاع مقدس به عنوان پیروان باور استقلال‌طلبی با پیروان باور تحمیق‌گرایی به مبارزه برخاستیم، جنگ هشت ساله ایران و عراق جنگ بین تفکر اسلامی و الحادی بود، بر همین اساس قریب به 35 کشور مستقیماً وارد این جنگ شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس همه کشورهای جهان به غیر یک یا دو کشور علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می‌کردند، برخی از کشورهای عربی ایران را به عنوان «فارس مجوس» و تفکر امام خمینی را تفکر ارتجاعی در جهان اسلام معرفی می‌کردند.

وی با بیان اینکه صدام نهادی به عنوان «سپاه پنجم داشت»، گفت: سپاه پنجم غیر از سپاه اول، دوم سوم و چهارم بودند که مناطق مختلف کردستان و جنوب غرب ایران مستقر شده بودند، این سپاه یک ماهیت غیر نظامی داشت و کار اصلی‌اش تبلیغات و جنگ روانی بود، این نهاد در واقع برای نظامیان ارتش عراق تفکر بعثی که التقاطی از اندیشه‌های مسیحی، یهودی، اسلامی و مارکسیستی بود را ترویج می‌کرد که زایده تراوشات فکری میشل افلق و شاگرانش درون حزب بعث بود.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: شعار بعثی ها «وحده، حریه و اشتراکیه» بود، منظور از وحدت در این شعار وحدت جهان اسلامی نبود، بلکه وحدت نژاد عرب بود، همچنین حریت و آزادی هم در اندیشه حزب بعث آزادی مورد تأکید اسلامی نیست، بلکه «همین زن، زندگی، آزادی» مد نظر است، بر همین اساس هم زنان عراقی را به سر برهنگی، اندیشه‌های سکولار و روابط جنسی آزاد تبلیغ می‌کردند تا همه نمادهای غرب در عراق به وجود بیاید.

حمایت غربی‌ها از صدام برای نابودی انقلاب اسلامی

این آزاده دفاع مقدس تصریح کرد: منظور از اشتراک در شعار بعثی همان سوسیالیسم بود، بعثی در یک طرح انگلیسی وحدت عربی، آزادی غربی، سوسیالیسم شوروی سابق و اندیشه‌های مائو را کنار یکدیگر قرار دادند و در قالب یک ایدئولوژی با حمایت همه‌جانیه نظامی، مالی، اطلاعاتی و تبلیغاتی ابرقدرت‌های غربی جنگ با ایران اسلامی را آغاز کردند تا شاید انقلاب اسلامی را سرنگون کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع تأکید دارند که چگونه یک انقلاب نوپا که در اولین سال پیروزی خود با بحران‌هایی مانند تجزیه‌طلبی در کردستان، کودتای شریعتمداری، تجزیه‌طلبی توسط حزب خلق عرب خوزستان و .... مواجه بود، در  هشت سال تمام جنگ نابرابر با دشمن بعثی که از حمایت همه‌جانبه تمام ابرقدرت‌ها و ایدئولوژی‌های مختلف اعم از سوسیالیسم، لیبرالیسم، صهیونیسم و مارکسیسم جهان برخوردار بود به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: انقلاب اسلامی از پشتوانه جمعیت سی میلیونی مردم ایران برخوردار بود، اما در طرف مقابل ابرقدرت‌هایی بودند که علاوه بر برخورداری از امکانات مادی فراوان چند میلیارد جمعیت داشتند. شرایط ایران در آن زمان به نحوی بود که شیرازه ارتش از هم پاشیده بود، و نهادهایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین نوپا بودند که هیچ آموزش نظامی و جنگی ندیده بودند.

بسیجیان 15 تا 20 ساله مدیریت و فرماندهی جنگ را برعهده داشتند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این نهادهای نوپا نوجوانان و جوانان 15 تا 20 ساله مدیریت و فرماندهی جنگ را برعهده گرفتند، بسیجیان کلاس درس مدرسه و دانشگاه را رها کردند و در جبهه‌های جنگ حاضر شدند، این نوجوانان که هیچ دوره نظامی ندیده بودند هم باید مهارت‌های نظامی را فرا می‌گرفتند و هم باید با یک قدرت تا بُن دندان مسلح جهان ایستادگی می‌کردند.

وی افزود: ارتش بعث عراق از تمام مهمات و تسلیحات اعم از آواکس‌های عربستان، داسو سوپر اتاندارد‌های فرانسوی، مستشاران اسرائیلی و انگلیسی و حتی برخی از فراریان ارتش ایران برخوردار بود، در چنین شرایطی ما هشت سال مقاومت کردیم و دشمن را تا بیرون مرزهای خود عقب راندیم، این در حالی است که ما در دوران پادشاهی‌های مدعی قدرت پیش از انقلاب دو سوم مرزهای اصلی خود را اعم از منطقه قفقاز، افغانستان، تاجیکستان و .... را از دست دادیم.

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: در دوره قاجار و پهلوی شاید به لحاظ نظامی در مقابل دشمن توان برابری داشتیم، اما هر دفعه شکست خوردیم و بخشی از خاک ایران تجزیه شد، این در حالی است که در دفاع مقدس ما یک جنگ به تمام معنا نابرابر را مدیریت کردیم و به پیروزی رسیدیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها