مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

راه‌اندازی دبیرخانه کمیته شهدای معلم و دانش‌آموز

«عسکری» از راه‌اندازی دبیرخانه کمیته شهدای معلم و دانش‌آموز کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۶۳۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ - 28November 2023

راه اندازی دبیرخانه کمیته شهدای معلم و دانش آموزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «محمدخلیل عسکری»، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، امروز در نخستین نشست کمیته شهدای دانش‌آموز و معلم کنگره امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، با بیان اینکه دفاع مقدس هم رویکرد ملی و هم رویکرد دینی داشت اظهار داشت: دفاع مقدس، سمبل هویت دینی و هویت ملی ماست.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، هم سمبل هویت دینی و هم سمبل هویت ملی ماست گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل بعد منتقل شود و هیچ بستری مناسب‌تر از آموزش و پرورش برای انتقال این فرهنگ نیست.

وی با بیان اینکه یک سوم شهدای فارس را دانش آموزان و معلمان تشکیل می‌دهند گفت: بنابراین در کنگره امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید استان، آموزش و پرورش باید در برنامه‌های مربوط به این کنگره نقش پررنگ‌تری نسبت به سایرین داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: حداکثر استفاده از ظرفیت رسانه در دستور کار قرار گیرد و همه برنامه‌ها پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: ترسیم ساختار و تدوین محتوا با مشارکت مردم، دو برنامه اصلی آموزش و پرورش در این کنگره است، بدنه مردمی باید پای کار بیاید و پیشنهاد می‌کنیم یک هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شود تا ظرفیت اولیاء دانش‌آموز و معلم را پای کار بیاورد.

عسکری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فارس با برگزاری دهه شهدای دانش‌آموزی در آبان امسال به استقبال کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس رفته عنوان کرد: ستاد دائمی دهه شهدای دانش‌آموزی و دبیرخانه کمیته شهدای معلم و دانش‌آموز کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در بسیج دانش‌آموزی تشکیل و به موازات این کنگره فعالیت و برنامه‌های بخش شهدای دانش‌آموز و معلم را پیگیری و ظرفیت بسیج فرهنگیان نیز در این مسیر مورد توجه قرار گیرد.

به گفته عسکری، تشکل‌های دانش‌آموزی ظرفیت‌های بی بدیلی هستند که می‌توان در برنامه ریزی حوزه دانش آموزی این کنگره از آن بهره‌مند شد لذا در این زمینه باید تشکل‌ها فعال شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها