قائم مقام وزیر میراث فرهنگی؛

جشنواره‌ها بهترین فرصت برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه و تجلیل از مفاخر است

دارابی گفت: برگزاری جشنواره بهترین فرصت برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه و تجلیل از مفاخر است.
کد خبر: ۶۳۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ - 30November 2023

جشنواره‌ها بهترین فرصت برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه و تجلیل از مفاخر است

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین‌‌، علی دارابی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: به همه اهالی هنر و فرهنگ و کسانی که در عصر ارتباطات هنرنمایی می‌کنند عرض ادب داریم و آیین گشایش دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی را در قزوین پایتخت خوشنویسی گرامی می‌داریم.  

وی افزود: سپاسنامه و ارج گذاری خود را از کسانی که مقدمات برگزاری جشنواره را مهیا کردند تقدیم کرده و امیدواریم بتوانیم به اهداف جشنواره دست یابیم.  

دارابی تصریح کرد: این جشنواره‌ها بیش از یک سال زمان می‌برد و استاندار قزوین و همکارانشان و مدیرکل میراث فرهنگی بسیار تلاش کردند تا این جشنواره بخوبی برگزار شود و رسانه ملی و حوزه هنری و شهرداری و شورای شهر زحمت کشیدند تا به شایستگی برگزار شود.  

وی گفت: مهمترین ضرورت برگزاری جشنواره این است که تولید نشاط و شادی می‌کند که نیاز امروز جامعه است و بهترین محل تشویق مشاهیر و مفاخر کشور نیز محسوب می‌شود.  

این مسوول بیان کرد: جمعی از مفاخر تاریخی کشور متعلق به قزوین است که استاد ساروخانی و علی اکبر صالحی افتخار ایران است و خاندان بزرگ ابوترابی و بها الدین خرمشاهی همه نگین‌های درخشان و ستاره‌های روشن کشورند.  

دارابی افزود: جشنواره این فرصت را مهیا می‌کند تا یک استان در کانون توجه رسانه‌ها و هنرمندان قرار گیرد و هنرمندان به عنوان سفیران شایسته کشور می‌توانند قزوین را بخوبی معرفی کنند.  

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: در چهل و پنجمین اجلاس یونسکو تعداد ۵۴ کاروانسرای ایرانی ثبت جهانی شد که یکی از آن‌ها سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین است.  

دارابی گفت: ما یک کشور متمدن هستیم با یک میلیون سال سابقه سکونت بشری که یک میلیون اثر تاریخی داریم که فقط ۳۵ هزار اثر ثبت شده است و جشنواره فرصتی است تا به هویت و پیشینه و تاریخ خود پی ببریم.  

وی افزود: جشنواره یک فرصت برای رقابت سالم و سازنده برای هنرمندان در خلق اثر و الگوی خوبی برای تولید محتوا نیز هست.  

دارابی تصریح کرد: در این جشنواره دو هزار اثر در دبیرخانه مورد قضاوت ۵۰ داور قرار گرفت و ۸۰ اثر برگزیده شده اند.  وی بیان کرد: به خانواده معزز شهدا ادای احترام می‌کنم و امیدوارم جشنواره به اهدافش برسد.  

در این مراسم از خانواده شهدا حسین لشکری و حسن پور و نیز مفاخر استان علی اکبر صالحی، پروفسور ساروخانی و بهاءالدین خرمشاهی و استاد امیرخانی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار