مدیر عالی حرم مطهر رضوی:

زائران مالک آستان ملکوتی حضرت رضا علیه‌السلام هستند

فیضی گفت: ما زائران امام رضا (ع) را مالک این آستان می‌دانیم نه مهمان، بنابراین سعی و تلاش ما برای خدمت‌رسانی بهتر به آن‌ها است، تک‌تک ما از زمان ورود تا خروج‌ زائران مکلف هستیم تمامی امکانات را برای ایجاد امنیت خاطر و روان زائران وزیارتی دلچسب و توام با معرفت همراه با آرامش فراهم کنیم.
کد خبر: ۶۳۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ - 30November 2023

زائران مالک این آستان ملکوتی هستندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مصطفی فیضی» مدیر عالی حرم مطهر رضوی در سومین همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل آستان قدس رضوی که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: قرن‌ها است که مضجع شریف حضرت رضا (ع) کانون توجه محبین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و خوشبختانه این ارتباط، علاقه و مودت به حضرت روز به روز رو به افزایش است.

اهمیت شناخت کامل از نیازهای زائر

وی تصریح کرد: حتی در شرایطی که با برودت هوا مواجه هستیم و تعطیلات و مناسبت خاصی وجود ندارد، افتخار داریم در کمترین آمار روزانه پذیرای ۲۰۰ هزار تشرف به حرم مطهر باشیم که این شرایط نشان از اهمیت جایگاه این آستان برای مردم دارد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی بر ضرورت تقویت خدمت‌رسانی به زائران تاکید کرد و افزود: لازم و ضروری است برای هر ماموریتی که تعریف می‌شود، از مختصات این مکان مقدس و مخاطبان آن شناخت کامل و ویژه‌ای داشته باشیم و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که شرایط بهتری برای زیارت زائران امام هشتم (ع) فراهم شود.

فیضی تصریح کرد: همواره زائرانی از اقوام و ملیت‌های مختلف به این بارگاه مشرف می‌شوند از همین رو شناخت پیدا کردن نسبت به نیاز آنان برای مسئولان، کارکنان و خادمان لازم و ضروری است.

زائران مالک این آستان ملکوتی هستند

مدیر عالی حرم مطهر رضوی ادامه داد: ما زائران امام رضا (ع) را مالک این آستان می‌دانیم نه مهمان، بنابراین سعی و تلاش ما برای خدمت‌رسانی بهتر به آن‌ها است، تک‌تک ما از زمان ورود تا خروج‌ زائران مکلف هستیم تمامی امکانات را برای ایجاد امنیت خاطر و روان زائران وزیارتی دلچسب و توام با معرفت همراه با آرامش فراهم کنیم.

وی گفت: با توجه به اهمیت پیگیری مستمر موضوعات مرتبط به امر میزبانی زائران و برنامه‌ریزی برای تسهیل زیارت، هر هفته در کمیته حرم مطهر رضوی مسائل و موضوعات با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مدیران ارشد آستان بررسی می‌شود تا روز به روز شاهد ارتقا بیشتر در کیفیت خدمت‌رسانی باشیم.

فیضی توجه به مسائل پدافند غیرعامل را نیز از جمله موضوعات مهم و مورد توجه در آستان قدس رضوی برشمرد و به روز بودن برنامه‌های این حوزه را ضروری دانست.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان پدافند غیر عامل آستان قدس رضوی و سازمان پدافند غیر عامل کشور به امضا رسید و از سامانه جامع پدافند غیر عامل رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار