نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت:

حضرت زهرا (س) الگوی جاودانه زنان جهان است

حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی جاودانه زنان جهان است، گفت: بدون تردید در میان زنان و بانوان جامعه اسلامی، فاطمه زهرا (س) محبوب‌ترین الگوی دینی، سیاسی، تقوایی، اخلاقی خصوصا در تربیت و پرورش فرزندان است.
کد خبر: ۶۳۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ - 02December 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت، بک صحرایی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی و حبیب‌رضا ارزانی رایزن فرهنگی مالزی و ایرانیان مقیم این کشور شب گذشته در کوالالامپور برگزار شد.

حجت‌الاسلام نواب در این مراسم نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت؛ با اشاره به نبرد پیروزمندانه طوفان الاقصی اظهار داشت: این نبرد‌ها نشانه اقتدار، استقامت و از خودگذشتگی مردم شهادت طلب فلسطین هست.

حضرت زهرا (س) الگوی جاودانه زنان جهان است

وی با بیان اینکه موضوع فلسطین دغدغه امروز تمام جهان است، تصریح کرد: اهتمام ویژه به مسئله فلسطین به عنوان دغدغه اول مسلمانان و مطالبه‌ای برای پایان جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه است.

حجت‌الاسلام نواب، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به وظیفه اسلامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که تحت ظلم قرار گرفته‌اند عمل می‌کند؛ حمایت از آرمان‌های فلسطین وظیفه مؤمنان و آزادمردان است.

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی جاودانه زنان جهان است، افزود: بدون تردید در میان زنان و بانوان جامعه اسلامی، فاطمه زهرا (س) محبوب‌ترین الگوی دینی، سیاسی، تقوایی، اخلاقی خصوصا در تربیت و پرورش فرزندان است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به روایتی از حضرت زهرا (س)، گفت: در روایتی حضرت فاطمه علیهاالسلام می‌فرمایند: حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ: تِلاوَةُ کِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه ِ: از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا.

حضرت زهرا (س) الگوی جاودانه زنان جهان است

وی تصریح کرد: در این روایت سه دستور عملی و عینی مورد توجه بهترین بانوی عالم است که خوب است ما هم در زندگی خود به آن‌ها استناد و عمل داشته باشیم.

حجت الاسلام نواب، در ادامه از حضور خانوادگی ایرانیان مقیم مالزی برای شرکت در مراسم شهادت صدیقه کبری (س) تشکر و قدردانی کرد و افزود: امیدوارم محبت اهل بیت علیهم السلام همواره در زندگی ما جاری و ساری باشد.

گفتنی است، برای سفر نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت به کشور مالزی دیدار‌ها و جلسات مختلفی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها