مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد؛

۲ نویسنده همدانی در جمع برگزیدگان جایزه بین المللی شهید سلیمانی لبنان

«ویژه» گفت: «مونا اسکندری و رقیه کریمی» نویسندگان همدانی در جمع ۱۰ برگزیده و کاندیدای سومین دوره جایزه بین المللی شهید قاسم سلیمانی لبنان شدند.
کد خبر: ۶۳۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ - 02December 2023

۲ نویسنده همدانی در جمع برگزیدگان جایزه بین المللی شهید سلیمانی لبنانبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «مسعود ویژه» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به کسب مقام دو نویسنده همدانی در سومین دوره جایزه بین المللی شهید قاسم سلیمانی لبنان، اظهار داشت: در این دوره از جشنواره که با حضور نویسندگان مختلفی از ۱۴ کشور برگزار می شود «مونا اسکندری» در بخش داستان کوتاه با اثر «گفتگوهای کوتاه» و «رقیه کریمی» در بخش فیلمنامه کوتاه با اثر «سیاه و سفید» به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: برگزیدگان نهایی بخش های مختلف جایزه جهانی شهید سلیمانی ۱۰ روز دیگر در آیین اختتامیه این جشنواره در بیروت لبنان معرفی می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین گفت: «رقیه کریمی» در دوره اول این جشنواره که در بیروت لبنان برگزار شد، رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود.

ویژه همچنین گفت: جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت در سال ۲۰۲۱ به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محور مقاومت و فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار حاج قاسم سلیمانی راه اندازی شد.

وی متذکر شد: هدف از برگزاری این جشنواره، اعتلا بخشی به خلاقیت در محور مقاومت و تبدیل موضوعات مربوط به جهان اسلام به مسائل بین المللی و تبدیل آنها به بزرگ ترین دغدغه جهان بشریت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار