به ریاست استاندار هرمزگان:

طرح احداث بندرگاه جدید و پس کرانه صنعتی بندر لنگه بررسی شد

در جلسه‌ای به ریاست استاندار هرمزگان، طرح احداث بزرگترین بندر غرب استان در شهرستان لنگه با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۳۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵ - 03December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، جلسه بررسی روند احداث بندر جدید لنگه و پس کرانه این بندر به ریاست «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان و با حضور معاونان اقتصادی و امور عمرانی استانداری، مدیرکل بنادر و دریانوردی، صنعت، معدن و تجارت، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر اعضا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

مهدی دوستی در این جلسه با اشاره به اینکه بندر جدید لنگه باید طراحی جامعی داشته باشد، گفت: در زمان احداث این بندر مهم، باید برای جلوگیری از کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، مسیر جداگانه ویژه این بندرگاه در نظر گرفته و احداث شود.

وی افزود: باید طراحی این بندر به گونه ای باشد که بتوان از مزیت نسبی منطقه به خوبی استفاده و بتوان در کنار بندرگاه از ظرفیت حوزه صنعتی نیز بهره برد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم تعریف پس کرانه مناسب برای توسعه بندر در آینده گفت: این بندرگاه در قالب یک کلان پروژه تعریف شده که بتواند با توجه به فاصله نزدیک با بنادر کشور های حاشیه خلیج فارس با استفاده از مزیت‌های نسبی سرزمینی، تحقق منافع ملی ما را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: به دنبال تعریف یک زون صنعتی در کنار زون بندرگاهی در این منطقه هستیم به همین جهت سازمان صمت استان مکلف شده با کمک مشاوران طرح پیشنهادی خود را ارائه دهد همچنین سازمان بنادر نیز مکلف شده مطالعات وسیع برای تحقق اهداف مورد نظر را در دستور کار قرار دهد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه پس از بندر شهید رجایی و باهنر تا پارسیان بندرگاه بزرگ و مناسبی نداریم، بندرگاه جدید لنگه با توجه به پتانسیل ویژه‌ ای که دارد می‌تواند بندر اصلی غرب استان باشد گفت: به همین جهت نیاز است برای افزایش رقابت پذیری بندرگاه و جامعیت طرح که در آینده کشور از منافع آن بهره مند شود مطالعات ابتدایی به خوبی انجام و از مشاوران مجرب استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار