حضور حداکثری، اقتدار ملی/ در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: بسترسازی برای حضور پرشور مردم در انتخابات وظیفه‌ای همگانی است/ مردم ضعف‌های مدیریتی را به حساب کلیت نظام نمی‌گذارند

محسنی بندپی گفت: همه ما وظیفه داریم که به حضور حداکثری مردم در انتخابات کمک کنیم، زیرا، میزان حضور مردم بیانگر میزان مقبولیت و مشروعیت نظام است.
کد خبر: ۶۳۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۶ - 07December 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: بسترسازی برای حضور پرشور مردم در انتخابات وظیفه‌ای همگانی است/ مردم ضعف‌های مدیریتی را به حساب کلیت نظام نمی‌گذارند«محمدعلی محسنی بندپی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتخابات در شرایط خاص امروز کشور یکی از نماد‌های مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی است، جدای اینکه نامزدهای انتخاباتی چه کسانی هستند و در فضای سیاسی کشور چه مباحثی مطرح است، همگی موظف به حضور در انتخابات هستیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم که به حضور حداکثری مردم در انتخابات کمک کنیم، زیرا، میزان حضور مردم بیانگر میزان مقبولیت و مشروعیت نظام است. اینکه چه افرادی تأیید صلاحیت شده و چه افرادی در انتخابات حضور دارند نباید به دلیلی برای شرکت نکردن در انتخابات منجر شود و باید در درون این مسائل را رفع کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در انتخابات به منزله این است که مردم ایران همچون ۴۳ سال گذشته پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و برخی از ضعف‌های مدیریتی و کم و کاستی ها را به حساب کلیت نظام نمی‌گذارند.

وی بار دیگر با تأکید بر اینکه یکی از شاخصه‌های مردم‌سالاری دینی انتخاب مسئولان توسط مردم است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اعمال حاکمیت دخالت دارند، در یک روستا که کوچک‌ترین واحد کشور است، شورای اسلامی روستا توسط مردم انتخاب و دهیار توسط شورای اسلامی روستا انتخاب می‌شود. همچنین این وضعیت در انتخاب مسئولان شهری نیز صادق است.

محسنی بندپی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان تنها مرجع قانون‌گذاری نیز نمایندگانش مستقیماً توسط مردم انتخاب می‌شوند و وزراء به صورت غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب و مقام رهبری به صورت غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند. انتخابات به عنوان نماد مهم مردم‌سالاری دینی باید پر‌شور برگزار و از مهم‌ترین واجبات شمرده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: چندی پیش میزبان سفیر عمان بودم و متوجه شدم سلطان عمان برادرزاده سلطان قابوس بوده است و عمو جان تاج پادشاهی را بر سر برادرزاده خود قرار داده است. کافی است که چنین نظام سیاسی را با جمهوری اسلامی که مردم در تمام امور آن حضور دارند مقایسه کنید.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار