رئیس دانشگاه اراک:

از ابتدا دانشجو همیشه منشأ تحولات مثبت بوده است

ذوالفقاری گفت: مفهوم دانشجو با آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری با یک روحیه پاک و بدون جهت گیری‌های خاص همراه است.
کد خبر: ۶۳۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ - 06December 2023

از ابتدا دانشجو همیشه منشأ تحولات مثبت بوده است«مجتبی ذوالفقاری» رئیس دانشگاه اراک در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک اظهارداشت: مفهوم دانشجو با آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری با یک روحیه پاک و بدون جهت گیری‌های خاص همراه است، از ابتدا دانشجو همیشه منشأ تحولات مثبت بوده است.

وی افزود: سه دانشجویی که در دانشگاه تهران شهید شدن تا جریان انقلاب، جنگ تحمیلی و همچنین اتفاقاتی که در جریان انقلاب افتاد تا انقلاب پایدار بماند.

رئیس دانشگاه اراک عنوان کرد: یعنی اگر ما مراقب نباشیم دشمن این تراز را تغییر می‌دهد که قطعاً اول برای خود دانشجو و بعد برای کشور مشکل‌ساز خواهد شد. قطعاً رویکرد کشور، انقلاب و نظام و دید بنده نسبت به دانشجویان صد در صد مثبت است.

ذوالفقاری گفت: حالا اگر بخواهیم دید کلی را در نظر بگیریم دانشجویان یک فرصت بسیار بسیار عالی هستند و یک فرصت بی‌بدیل برای پیشرفت و انجام کارهای کشور هستند.

وی بیان داشت: باید دانشجو را به‌روز ببینیم و بشناسیم و بپذیریم. برنامه‌های روز دانشجو هم مرتبط با همین حوزه می‌باشد و تغییراتی که ما باید بدهیم، یعنی موضوع تغییر نکرده اما شکل آن باید به‌روز باشد.

وی ادامه داد: قطعاً نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی با بروز شدن دانشجویان ندارد حتی در دنیای امروز که دنیای هوش مصنوعی است، منطبق‌ترین نظام با روحیه جوانان می‌توانیم بگویم نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: آنچه که مسلم است برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف داریم که فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، مطالعاتی، محتوایی و رسانه‌ای در حال انجام است. منتهی نقطه مرکزی آنها نگاه فرصت محور به جوانان علی‌الخصوص دانشجویان دانشگاه‌های کشور خواهد بود.

انتهای پبام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار