جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار:

برگزاری اجلاسیه مجمع بسیجیان گیلان/ خبرنگاران بسیجی از نمایشگاه هوا فضای سپاه بازدید می‌کنند

سرهنگ «‌حسینی» از برگزاری اجلاسیه مجمع بسیجیان استان با حضور مسئولان و نخبگان خبر داد و گفت: بازدید اصحاب رسانه گیلان از نمایشگاه هوا فضای سپاه نیز در قالب برنامه راویان پیشرفت دنبال خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ - 09December 2023

برگزاری اجلاسیه مجمع بسیجیان گیلان/ خبرنگاران بسیجی از نمایشگاه هوا فضای سپاه بازدید می‌کنندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «‌عباس حسینی» جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار امروز در نشست خبری ستاد تخصصی اقشار بسیج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره بسیج مبنی بر اینکه منطق بسیج مقاوم‌سازی حداکثری کشور در برابر تهدیدات است اظهار داشت: رهبری فرمودند بسیج بیش از آنکه یک سازمان باشد یک فرهنگ و تفکر است و همه کسانی‌که این تفکر را پذیرفته و در این مسیر حرکت کرده‌اند ولو اگر داخل سازمان هم نباشند بسیجی هستند.

وی، مردمی بودن، احساس مسئولیت و متعهد بودن را از جمله خصوصیات بسیج دانست و تصریح کرد: پیاده کردن فرهنگ بسیج در جامعه و بین مسئولین گره‌گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود و یکی از اهداف رده‌های بسیج اقشار نیز کمک به نظام اسلامی و دستگاه‌های اجرایی است و نتیجه استفاده از این‌ ظرفیت باید منجر به افزایش رضایتمندی مردم شود.

حسینی با بیان اینکه مجمع بسیج استان گیلان دارای 9 گروه در استان و 6 کارگروه در سطح شهرستان‌ها است افزود: گروه‌های استانی شامل زمینه‌های فرهنگی-اجتماعی، اقتصاد و زیربنایی، مدیریت و عمرانی، زنان و خانواده، بهداشت و سلامت محیط‌زیست، آموزش و تحقیقات، آموزش و تربیت، حقوقی و امنیت، رسانه و فضای مجازی است که متشکل از نخبگان هستند و در راستای حل مشکلات جامعه بحث خواهند کرد.

وی با اشاره به فعالیت 6 کارگروه‌ در شهرستان‌ها در زمینه‌های تعلیم و تربیت، اقتصاد و زیربنایی، سلامت و بهداشت، آموزش و تحقیقات و محیط‌زیست عنوان کرد: از مهم‌ترین وظایف رییس مجمع بسیج، مدیریت بر شبکه‌‌سازی نخبگانی، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی انقلابی در جهت همراه‌سازی مردم برای حل مسائل و مشکلات، ایجاد ارتباط دو سویه و همکاری مستمر با حاکمیت، ارتباط با دبیرخانه شهید مدرس، رده‌های سپاه و بسیج، دانشگاه‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های ائمه جمعه و نخبگان، برگزاری اجلاس عمومی و اعلام مواضع و انتقال دغدغه‌ها و مشکلات مردم به حاکمیت است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار، بررسی مشکلات و آسیب‌ها در همه عرصه‌ها را یکی از اهداف مجمع بسیج دانست و بیان کرد: مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی از مهم‌ترین کارکردهای مجمع بسیج استان است.

حسینی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگانِ دارای طرح‌ و ایده‌های نو در مجمع بسیج خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری 18 اجلاسیه در شهرستان‌ها،‌ 49 طرح ارائه شد و 16 طرح نیز در اجلاسیه استان داشتیم که قرار شد 4 یا 6 طرح در اجلاسیه استانی مطرح شود.

وی افزود: اجلاسیه مجمع بسیجیان استان گیلان روز چهارشنبه 22 آذرماه ساعت 9 صبح با حضور مسئولان، نخبگان دانشگاه‌ها در سالن فراجا واقع در میدان رازی برگزار خواهد شد و در این مراسم، 35 نفر از فعالان مجامع بسیج در سطح استان و شهرستان تجلیل خواهند شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار افزایش سطح رضایتمندی مردم از دولت و حاکمیت را در اولویت دانست و بیان کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، چند وظیفه اساسی جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی در سطح جامعه و جهاد خدمات‌رسانی بیش از هر زمان دیگری ضرورت می‌یابد.

حسینی به برخی از اقدامات بسیج اقشار در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آزادی 38 زندانی جرائم غیرعمد در استان، برگزاری رزمایش نذر خون، نشست جهاد تبیین در دانشگاه‌ها، تربیت هنرمند و کارگردان و خبرنگار دارای روحیات انقلابی و بسیجی، راه‌اندازی بسیج عشایر در 10 شهرستان، اجرای میز خدمت با حضور مسئولین توسط بسیج ادارات، برپایی میز خدمت تخصصی در شهرک صنعتی رشت و بررسی مشکلات تولیدکنندگان و ورود به بازار با هدف بررسی و کاهش مشکلات کمبود مرغ و نانوایی‌ها تنها گوشه‌ای از خدمات انجام شده است.

وی برنامه راویان پیشرفت و بازدید اصحاب رسانه گیلان از نمایشگاه هوا فضای سپاه را از برنامه‌های مهم سپاه استان عنوان کرد و افزود: بازدید اصحاب رسانه از واحدهای تولیدی موفق استان نیز در قالب برنامه راویان پیشرفت دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار