بنویسید «اسرائیل» بخوانید «داعش»

انتشار تصاویر غیرنظامیان دستگیرشده ساکن غزه از سوی صهیونیست‌ها، برهنه کردن آن‌ها و بستن چشمان‌شان یادآور اقدامات داعش در عراق و سوریه است. تکفیری‌ها نیز غیرنظامیان زیادی را در این ۲ کشور با هدف تحقیر و ترساندن، چشم‌بند می‌زدند و...
کد خبر: ۶۳۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ - 10December 2023

بنویسید «اسرائیل» بخوانید «داعش»به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، بیش از ۲ ماه است که صهیونیست‌ها، برای جبران تحقیرشدگی‌شان در ۷ اکتبر، با کمک آمریکا، آلمان، انگلیس و چند کشور مرتجع عربی ثروتمند در حال انتقام گرفتن از زنان و کودکان و غیرنظامیان باریکه غزه‌اند. مردمانی که سال‌هاست از زمین و دریا و آسمان محاصره‌اند. اکنون که در حال مطالعه این گزارش هستید، چیزی بالغ بر ۲۰ هزار نفر از ساکنان غزه با سلاح‌های عمدتا آمریکا و آلمان به شهادت رسیده‌اند که تقریبا ۴۰ درصد آن‌ها کودک‌اند. از آن‌سو خود صهیونیست‌ها نیز معترف‌اند، در این ۶۰ روز اسرائیل به هیچ‌یک از اهداف‌اش نرسیده و حماس نابودناشدنی است.

وقتی رژیمی که حمایت همه‌جانبه تمام قدرت‌های دنیا را دارد، طی ۶۰ روز نمی‌تواند حتی به یکی از اهداف‌اش برسد طبیعی است که برای حفظ ظاهر هم که شده، دست به بازی‌های رسانه‌ای بزند و با تکنیک‌های پیچیده رسانه‌ای و روانشناسی سعی کند، بخشی از این تحقیرشدگی را جبران کند.

صهیونیست‌ها در همین زمینه، شروع به دستگیری چندده غیرنظامی در غزه کرده و با برهنه کردن و بستن چشمان‌شان، جنایت‌های داعش را در اذهان افکار عمومی جهان تداعی کردند. طبق گزارش‌ها و تصاویری که منتشر شده است، رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال دستگیری تمام مردان در «بیت لاهیا» و انتقال آنان به خارج از غزه برای بازجویی است. آن‌ها تلاش می‌کنند با این نمایش اعلام کنند، اعضای حماس را دستگیر کرده‌اند! این در حالی که طبق گزارش‌های متعدد و تا لحظه تنظیم این گزارش، حتی یک عضو حماس زنده به دست صهیونیست‌ها نیفتاده است! و این برای صهیونیست‌ها چیزی نیست جز، شکست!

داعش نیز در حوزه میدانی، عددی نبود و صرفا با استفاده از «رسانه» و «ایجاد رعب و وحشت» اموراش را به پیش می‌برد. با تصویربرداری از جنایات هولناکش، و انتشار آن در فضای مجازی، به شکلی تلاش می‌کرد، مقاومت را بشکند و بعضا موفق نیز می‌شد. به نظر می‌رسد، صهیونیست‌ها نیز از همین تکنیک استفاده می‌کنند. با کشتار وحشیانه زنان و کودکان سعی در ایجاد «توازن» وحشت و شکستن مقاومت فلسطینی‌ها را دارند. این دقیقا همان نکته‌ای است که سیدحسن نصرالله در اولین سخنرانی‌اش پس از جنگ جاری در غزه به آن اشاره کرد و گفت: «اگر هدف شما ترساندن است، ما نمی‌ترسیم.»

شباهت تکنیک‌های جنگی اسرائیل و داعش می‌تواند به این دلیل باشد که، این هیولاها، ساخته همین صهیونیست‌ها بودند و انتشار تصاویر گسترده درمان تکفیری‌ها در زندان‌های تل‌آویو، تنها یکی از دلایل این ادعاست. ضمن این که، داعش فقط و فقط با صهیونیست‌ها کاری نداشت! به هر تقدیر، نتیجه این نمایش‌ها چیزی نیست جز شکست در میادین جنگ.

اظهارات یکی دو روز گذشته همین صهیونیست‌ها را اگر مرور کنیم، اعتراف به شکست به وضوح در گفتارشان دیده می‌شود.

به عنوان مثال «جوناثان ریغیف»، تحلیلگر اسرائیلی همین دیروز و در گفتگو با تلویزیون «آی ۲۴» رژیم صهیونیستی گفت: «همین ۷ دقیقه پیش موشک‌هایی به عسقلان شلیک شد. موشک‌ها معمولا از بیت لاهیا واقع در بخش شمالی نوار غزه شلیک می‌شوند. یعنی ۱۰ مایلی شمال غزه. یعنی حماس آنجا توانایی‌هایی دارد و این در حالی است که ما گفته بودیم، اوضاع در شمال غزه را در کنترل داریم. متأسفانه اسرائیل نمی‌تواند حماس را از بین ببرد.»

صهیونیست‌ها در این ۶۰ روز تلفات بسیار سنگینی داده‌اند و همین آمار‌های سانسور شده از تلفات و خساراتش نیز، آن‌قدر زیاد هست که نتیجه بگیریم، در این جنگ و تا کنون، متحمل شکست سنگینی شده‌اند. دیروز خبرگزاری فارس به نقل از منابع بیمارستانی صهیونیست‌ها نشوت: «.. علی‌رغم تلاش تل‌آویو برای کتمان آمار تلفات اسرائیل در حمله زمینی، مسئولان بیمارستان سوروکا در بئرالسبع اعلام کردند که از آغاز جنگ در غزه ۱۹۵۰ نظامی مجروح اسرائیلی به این بیمارستان منتقل شده‌اند.»

حماس از ما قوی‌تر است

«بنزی ساندرس»، نظامی و کارشناس سابق اسرائیلی نیز تاکید کرد: تحولات میدانی نشان می‌دهد این دولت [اشاره به دولت نتانیاهو]نمی‌تواند حماس را شکست دهد: «تمام طول شب، آسمان به‌خاطر انفجار روشن بود. انفجار‌هایی مهیب که در آن نیروی هوائی و واحد توپخانه اسرائیل، یک روستا را بمباران می‌کردند... حماس قوی‌تر است و این تنها واقعیت موجود است! دوباره می‌گویم حماس قوی‌تر است، چرا که ما با آن‌ها جنگیده‌ایم و می‌دانیم... از نظر ایدئولوژیک در نیرو‌های نظامی اسرائیل، ما متعهد به تصرف کل سرزمین اسرائیل هستیم تا آن را منحصراً برای قوم یهود در اختیار داشته باشیم.»

«یائیر گولان» نایب‌رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز همین نظر را دارد و او نیز دیروز اذعان کرد که این رژیم قادر به نابودی حماس نخواهد بود و «باید بر بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه تمرکز کند.»

بی‌بی‌سی هم بالاخره اعتراف کرد

کارشناس بی‌بی‌سی فارسی- نه جهانی- هم بالاخره مجبور به اعتراف شد و گفت، صهیونیست‌ها «به هیچ‌یک از اهداف خود» نرسیده‌اند: «حملات گسترده اسرائیل و کشتار جمعی فلسطینیان، تلاش برای ترمیم مشروعیت فرو ریخته خود است... اختلافات در کابینه اسرائیل شدید است و این اختلافات به اقشار مختلف جامعه کشیده شده است.» مجری افغانستانی بی‌بی‌سی تلاش زیادی کرد تا از ادامه این اعتراف‌ها جلوگیری کند اما، نتوانست!
انهدام ۱۳۵ خودروی زرهی صهیونیست‌ها طی ۷۲ ساعت ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام هم دیروز اعلام کرد: «مجاهدان ما در ۷۲ ساعت گذشته ۱۳۵ خودروی زرهی دشمن (اعم از تانک، نفربر و بولدوزر) را به طور کلی یا جزئی منهدم کردند... ده‌ها نظامی اسرائیلی را با منفجر کردن دهانه تونل‌ها و خانه‌ها کشته یا مجروح کردند... مجاهدان قسام نیرو‌ها و ادوات جنگی اسرائیلی را با خمپاره و راکت‌های کم‌برد در هم کوبیدند... حملات موشکی گسترده‌ای به اهداف متنوع در داخل اراضی اشغالی انجام دادند و...» رسانه‌های عبری نیز دیروز همزمان از هلاکت یک افسر بلندپایه صهیونیستی خبر داده و گفته‌اند او پسر رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل بود: «در میان افسرانی که امروز کشته شدند، نام پسر ژنرال گادی آیزنکوت رئیس اسبق ستاد ارتش و عضو کنونی کابینه جنگ نیز به چشم می‌خورد... او در انفجار دهانه یک تونل به دست نیرو‌های قسام کشته شد.» خبر‌هایی نیز از نابینا یا کم‌بینا شدن ۱۰۰ نظامی صهیونیست در غزه منتشر شده است.

سخنگوی ارتش اشغالگر، اما دیروز اسامی شماری از افسران و نظامیانش را که کشته شده‌اند منتشر کرد. طبق اعترافات این مقام نظامی صهیونیست سرگرد نفتالی یونا گوردون، ۳۲ ساله، از قدس، یک رزمنده زرهی در گردان ۵۳، تشکیلات باراک (۱۸۸)، در نبرد در شمال نوار غزه کشته شد... - سرلشکر (رز) عمری روث، اهل کاتسرین، فرمانده تانک در گردان ۵۳، تشکیلات باراک (۱۸۸) در نبرد در شمال نوار غزه کشته شد.

خطر مهاجرت ۴۰۰ هزار متخصص

یکی از مهم‌ترین ضرباتی که حماس به صهیونیست‌ها زده است، سرعت دادن به مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی است. روزنامه عبری‌زبان «زمان» نوشته است: از زمان آغاز جنگ غزه ۳۷۰هزار صهیونیست سرزمین‌های اشغالی را ترک و نیم‌میلیون نفر هم مهاجرت معکوس داشته‌اند و این صرف‌نظر از هزاران خارجی اعم از کارگر تا دیپلمات است که از آنجا گریختند.

این مهاجرت وقتی با «متخصصان» سروکار داریم، خسارت بزرگ‌تری است. در همین رابطه توماس فریدمن به صهیونیست‌ها هشداری جدی داده و طی مقاله‌ای نوشته است: «.. نباید تعجب‌آور باشد که حماس در ۷ اکتبر، جرأت کرده به مرز‌های غربی اسرائیل حمله کند. اندکی پس از آن، حزب‌الله نیابتی ایران حملات موشکی روزانه را در امتداد مرز شمالی اسرائیل آغاز کرد و حوثی‌ها نیز شروع به پرتاب هواپیما‌های بدون‌سرنشین در ارتفاعاتِ جنوبی اسرائیل کردند، یک کشتی را در دریای سرخ توقیف کردند و به چند نفر حمله کردند... به باور من، ریسمانی که... ایران از غرب، شمال و جنوب به گردن اسرائیل افکنده، تهدید وجودی برای اسرائیل محسوب می‌شود. حالا تنها کاری که ایران باید انجام دهد، این است که حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها روزی یک موشک به سمت اسرائیل شلیک کنند و ده‌ها هزار اسرائیلی از بازگشت به خانه‌های خود در امتداد مناطق مرزی که زیر آتش هستند، صرف‌نظر کنند تا کشور، کوچک و وضعیت وخیم‌تر از این شود. به تحقیقات اقتصاددان اسرائیلی دن بن‌دیوید توجه کنید. او ریاست مؤسسه شورش و تحقیقات اجتماعی و اقتصادی در دانشگاه تل‌آویو را برعهده دارد و می‌گوید؛ در کشوری با ۹ میلیون نفر جمعیت، ۲۱ درصد از دانش‌آموزان کلاس اولِ اسرائیل را یهودیان ارتدوکس تشکیل می‌دهند. اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها تقریباً بدون تحصیلاتِ سکولار بزرگ می‌شوند و ۲۳ درصد دیگر عرب‌های اسرائیلی هستند که بودجه و پرسنل ضعیفی دارند. بن‌دیوید خاطرنشان می‌کند که در مدارس دولتی «کمتر از چهارصد هزار نفر مسئول حفظ اسرائیل در جهان توسعه‌یافته هستند.»

در بخش دیگری از مقاله فریدمن آمده است: «ما در مورد برترین محققان، دانشمندان، فناوران، متخصصان سایبری و مبدعان اسرائیلی صحبت می‌کنیم که اقتصاد و صنایع دفاعی اسرائیل را هدایت می‌کنند. امروزه، اکثریت قریب به اتفاق‌شان از انگیزه بالایی برخوردارند و از دولت اسرائیل حمایت می‌کنند؛ اما اگر اسرائیل نتواند مرز‌های پایدار یا خطوط کشتی‌رانی را حفظ کند، بخشی از این چهارصد هزار نفر مهاجرت خواهند کرد. اگر بخش عمده‌ای از آن‌ها تصمیم به خروج بگیرند، عواقب آن برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود.»

بازجویی از رؤسای دانشگاه هاروارد!

صهیونیست‌ها در کنار کشتار غیرنظامیان فلسطینی، با استفاده از نفوذ بالایی که در غرب دارند، کسانی را که در حمایت از فلسطینی‌ها تجمع می‌کنند را نیز، به شدت تنبیه می‌کنند. در همین رابطه خبر رسیده است رؤسای دانشگاه‌های هاروارد، پنسیلوانیا و ام‌آی‌تی در آمریکا به دلیل این که در دانشگا‌هایشان تجمعات ضدصهیونیستی برگزار شده، احضار و بازجویی شده‌اند. مجلس نمایندگان آمریکا رؤسای این سه دانشگاه را احضار کرده و وادار به توضیح کرده‌اند. پیش از این نیز اعلام شده بود با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌هایی که از فلسینی ولو در حد یک توئیت حمایت شود، برخورد جدی خواهد شد.

منبع: کیهان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار