استاندار اصفهان:

برنامه‌ریزی فریضه نماز در مدارس سرمایه‌گذاری فرهنگی است

مرتضوی گفت: برنامه‌ریزی فریضه نماز در مدارس سرمایه‌گذاری فرهنگی است و تعالی در آینده را رقم می‌زند.
کد خبر: ۶۳۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ - 11December 2023

برنامه ریزی فریضه نماز در مدارس سرمایه‌گذاری فرهنگی استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «سیدرضا مرتضوی» در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: نماز از کلیدی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند بسیاری از چالش‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را برطرف کند.

وی افزود: کلید حل بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی نماز است و این فریضه الهی می‌تواند آرامش و تعادل روانی را در جامعه ایجاد کند و دانش‌آموزان مؤثرترین قشری هستند که می‌توان با سرمایه‌گذاری روی آن‌ها جامعه‌ای معنوی را شکل داد.

استاندار اصفهان با تأکید بر جایگاه امور تربیتی عنوان کرد: اولویت ندادن تربیت بر مسائل آموزشی به باطل شدن تمامی تلاش‌های انجام منجر می‌شود و به همین جهت، نمی‌توان آن را یک موضوع فرعی قلمداد کرد؛ چنانچه غفلت از آن در سال‌های گذشته آثار زیانباری را پدید آورد.

وی تصریح کرد: راهنمایی والدین و نشان دادن افق‌های تربیت فرزندان در تعیین مسیری که والدین برای تربیت کودک و نوجوانان انتخاب کرده‌اند بسیار اثرگذار است.

مرتضوی ابراز داشت: زمینه‌سازی لازم برای فعالیت‌های تربیتی باید با محوریت کمیته‌ای مشخص صورت گیرد و با پایش مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، سناریوی متناسب با پتانسل‌های آن نظیر انجمن‌های اولیا و مربیان تدوین و عملیاتی شود و در کنار آن از حمایت‌های دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نیز استفاده شود.

استاندار اصفهان یادآور شد: برنامه‌ریزی در حوزۀ نماز سرمایه‌گذاری است که تعالی در آینده را رقم می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای در امر نماز مدارس تشکیل شود تا فرایندهای ارزیابی همراه با تشویق و مشارکت را پیش ببرد؛ چرا که پرداختن به این موضوع به شکل صحیح برکات بسیاری را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار