معاون سیاسی فرماندهی حفاظت اطلاعات سپاه:

«گارد آهنین» لقب امنیت پرواز ایران است

سرهنگ دانش‌پژوه گفت: لقب گارد آهنین برای امنیت پرواز ایران است و ما متقاضیانی از کشور‌های مختلف داریم که درخواست دارند تا روش‌ها و آموزش‌های امنیت پرواز را از ما بیاموزند.
کد خبر: ۶۳۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ - 12December 2023

گارد آهنین، لقب امنیت پرواز ایران استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سرهنگ «بهروز دانش‌پژوه» معاون سیاسی فرماندهی حفاظت اطلاعات سپاه در مراسم رونمایی از کتاب «پرونده‌ای برای هواپیماربایی» که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد در سخنانی، اظهار داشت: نویسنده کتاب «پرونده‌ای برای هواپیماربایی» کار بزرگی را در این عرصه انجام داده است. زیرا همانطور که می‌دانید بحث امنیت هوایی در «انکس ۱۸ میکائو» قید شده است و از زمانی که حضرت امام خمینی (ره) دستور امنیت پرواز را به سپاه پاسداران دادند تا امروز هیچ هواپیماربایی موفقی در حوزه امنیت پرواز هواپیما‌های کشوری نداشتیم.

سرهنگ دانش‌پژوه افزود: به تعبیر تمامی ساختار‌های امنیت پرواز به گارد پرواز جمهوری اسلامی ایران لقب «گارد آهنین» را می‌دهند و امروزه می‌بینیم که ما متقاضیانی از کشور‌های مختلف داریم که درخواست دارند تا شیوه‌ها، روش‌ها و آموزش‌های امنیت پرواز را در ابعاد تاریخی، تاکتیکی و ساختار‌های جامعه شناسی در داخل جمهوری اسلامی ایران بیاموزند.

معاون سیاسی فرماندهی حفاظت اطلاعات سپاه ادامه داد: کتاب «پرونده‌ای برای هواپیماربایی» می‌تواند یکی از منابع آینده آموزشی امنیت پرواز باشد. زیرا همانطور که می‌دانید در داخل جمهوری اسلامی ایران منابع آموزشی متنوعی برای این موضوع نداریم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها