در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: صیانت از دستاوردهای شهدا مسئولیت سنگین امروز ماست

اسماعیلی گفت: ما برای حفظ آنچه شهدا به ویژه شهدای دفاع مقدس برایمان فراهم آورده‌اند مسئولیتی سنگین داریم، زیرا اگر نتوانیم از دستاورد شهدا که استقلال، عزت و شرف ایران اسلامی است پاسداری کنیم، قطعاً در حق این عزیزان جفا کرده‌ایم.
کد خبر: ۶۳۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۴ - 15December 2023

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: صیانت از دستاوردهای شهدا مسئولیت سنگین امروز ماست«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تشییع یک شهید دفاع مقدس در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امیدواریم خداوند متعال شهادت را نصیب همه مشتاقان شهادت بکند، در وهله اول آرزو می‌کنم شهادت نصیب بنده شود سپس دیگر مشتاقان شهادت.

اسماعیلی با بیان اینکه در باغ شهادت همواره باز است، اظهار داشت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه هفته آینده میزبان یک شهید گرانقدر دفاع مقدس هستیم، در واقع اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم ما مهمان این شهید والامقام هستیم. مراسم تشییع و تدفین را سعی داریم به شایستگی برگزار کنیم و از همه اصحاب رسانه دعوت به عمل می‌آوریم تا در این مراسم حضور داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما برای حفظ آنچه شهدا به ویژه شهدای دفاع مقدس برایمان فراهم آورده‌اند مسئولیتی سنگین داریم، زیرا اگر نتوانیم دستاورد شهدا که استقلال، عزت و شرف ایران اسلامی است پاسداری کنیم، قطعاً در حق این عزیزان جفا کرده‌ایم.

وی افزود: یکی دیگر از وظایفی که امروز عهده‌دار آن هستیم، زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهداست، این مهم همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است و ما نیز درصدد هستیم تا همواره به آن جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش دفاع‌پرس، پیکرهای شهدای گمنام دفاع مقدس یکشنبه (۲۶ آذر) در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به‌طور همزمان در سراسر کشور و تهران تشییع می‌شوند؛ این ‌مراسم در تهران ساعت هشت صبح ‌از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران به سمت معراج الشهدا با حضور امت شهیدپرور تهران تشییع خواهند شد.

۱۱۰ شهید در پایتخت و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان دیگر هستند که تدارک برنامه آن دیده شده است. جلسات هماهنگی آن در استانداری‌ها برگزار شده و مراسم با شکوه معنوی در تهران ۲۵ آذر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

این شهدای عزیز مربوط به مناطق عملیاتی مجنون، مهران‌، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، چزابه، میمک، پنجوین‌، شرهانی‌، فکه، مهران و ‌خرمشهر هستند؛ مراسم ‌تدفین ‌این شهدای والامقام نیز هم از روز ۲۷ آذر با فواصل زمانی مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار