نماینده ولی فقیه در استان همدان:

دانشنامه‌ای از شخصیت‌های برجسته استان همدان تهیه شود

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: نیازمند تهیه دانشنامه‌ای از اطلاعات شخصیت‌های برجسته استان همدان در طول تاریخ هستیم.
کد خبر: ۶۳۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ - 13December 2023

دانشنامه‌ای از شخصیت‌های برجسته استان همدان تهیه شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان در جلسه بنیاد سید جمال الدین اسدآبادی، اظهار داشت: در طول تاریخ بسیاری از افرادی که فکر تولید کردند، شخصا موفق به توسعه این تفکر در جامعه نشدند و این مهم توسط شاگردان و اطرفیان آنها رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان باید با شخصیت‌های برجسته‌ای که تاریخ این آب و خاک به خود دیده آشنا شود، افزود: اینکه گفتمان حضرت امام (ره) به خوبی در جامعه توسعه پیدا کرد، به علت حضور شخصیت‌های برجسته‌ای امثال شهید بهشتی و شهید مطهری در کنار ایشان بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در گذشته در داخل کشور افرادی نبودند که فکر و دیدگاه سید جمال را استمرار ببخشند، گفت: در دورانی که توجه به مباحث عملی و نظریه پردازی در نجف رواج داشت، سید جمال در عرصه سیاسی ورود کرد.

وی تصریح کرد: ورود سید جمال در این عرصه تأکیدی بر نبوغ این شخصیت علمی دارد. بنیاد سید جمال جنبه‌های اصلاح‌گری این شخصیت علمی را در سطح جامعه توسعه دهد.

حجت‌الاسلام شعبانی بیان داشت: در مورد سید جمال الدین اسدآبادی مقالات و کتب فراوانی نوشته شده اما بسیاری از دانش‌آموزان و نسل جوان ما با این شخصیت آشنایی ندارند. تلاش بنیاد بر انجام کارهای بر روی زمین مانده باشد.

وی در پایان متذکر شد: نیازمند تدوین دانش‌نامه‌ای از اطلاعات شخصیت‌های برجسته استان همدان در طول تاریخ هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها