در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس؛

شهردار تهران: آماده‌سازی شهر برای برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام/ فضای معنوی خیابان‌های تهران فردا بی‌نظیر خواهد بود

زاکانی از آماده‌سازی معابر شهری برای برگزاری شایسته و باشکوه مراسم تشییع شهدای گمنام خبر داد و گفت: تهران فردا شاهد حضور گسترده مردم برای استقبال از شهدای گمنام دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۳۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ - 16December 2023

دستور شهردار تهران برای آماده‌سازی مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس/ جوی معنوی خیابان‌های تهران فردا بی‌نظیر خواهد بود«علیرضا زاکانی» شهردار تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به مراسم تشییع شهدا روز (یکشنبه ۲۶ آذر) و آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم اظهار داشت: سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به همه هم‌وطنان کشورمان و همه دلدادگان آن حضرت تسلیت عرض می‌کنم. مراسم تشییع شهدای گرانقدر کشورمان در این روز برگزار خواهد شد.

زاکانی خاطرنشان کرد: تهران فردا شاهد حضور گسترده مردم برای استقبال از شهدای گمنام دفاع مقدس است، متولی این مراسم معنوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای این مراسم با حضور همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری تهران صورت داده است.

شهردار تهران ادامه داد: مجموعه شهرداری تهران با تمام وجود در خدمت مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس در روز یکشنبه خواهد بود، شهرداری تهران خدمت به شهدا در برگزاری مراسم تشییع این قهرمانان ملی را یک افتخار بزرگ برای خود می‌داند.

وی افزود: بنده دستورات لازم را به همکارانم برای اینکه ظرفیت‌های شهرداری تهران در خدمت برگزاری هر چه شایسته‌تر و باشکوه‌تر این مراسم قرار بگیرد، داده‌ام.

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: آثار معنوی و تربیتی این مراسم مافوق تصور است و نمی‌توانم توصیف کنم، فضای معنوی که شهدا در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به خیابان‌های شهر می‌دهند بی‌نظیر است.

به گزارش دفاع‌پرس، پیکرهای شهدای گمنام دفاع مقدس یکشنبه (۲۶ آذر) در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به‌طور همزمان در سراسر کشور و تهران تشییع می‌شوند؛ این ‌مراسم در تهران ساعت هشت صبح ‌از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران به سمت معراج الشهدا با حضور امت شهیدپرور تهران تشییع خواهند شد.

۱۱۰ شهید در پایتخت و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان دیگر هستند که تدارک برنامه آن دیده شده است. جلسات هماهنگی آن در استانداری‌ها برگزار شده و مراسم با شکوه معنوی در تهران ۲۵ آذر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

این شهدای عزیز مربوط به مناطق عملیاتی مجنون، مهران‌، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، چزابه، میمک، پنجوین‌، شرهانی‌، فکه، مهران و ‌خرمشهر هستند؛ مراسم ‌تدفین ‌این شهدای والامقام نیز هم از روز ۲۷ آذر با فواصل زمانی مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها