در یادواره شهدای مفقودالاثر؛

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: حضرت زهرا (س) محور خاندان رسالت بودند

حجت‌‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری گفت: خاندان رسالت همان شجره طیبه هستند و در این خاندان، وجود نورانی حضرت زهرا (س) محور است و همه اهل‌بیت (ع) ایشان را حجت خدا بر خود می‌دانستند.
کد خبر: ۶۳۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ - 18December 2023

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: حضرت زهرا (س) محور خاندان رسالت بودندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با ایام شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) یادواره شهدای مفقودالاثر مدافع حرم لشکر فاطمیون با حضور خانواده‌های این شهدای والامقام در رواق امام خمینی (ره) حرم حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدجواد حاج علی‌اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این مراسم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم درس دفاع از حریم ولایت را در مکتب فاطمی آموخته بودند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) شهیده راه ولایت هستند، افزود: این بانوی گرامی با دفاع عاشقانه از حریم ولایت به همه پیروان خود آموخت که در راه دفاع از ولایت باید همه هستی خود را فدا کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه به تشریح اصول زندگی حضرت صدیقه طاهره (س) پرداخت و گفت: اولین اصل در زندگی حضرت زهرا (س) رابطه صمیمانه با خدا است که زیباترین جلوه این عشق در نماز آن حضرت متجلی بود.

حاج علی‌اکبری دومین اصل زندگی حضرت زهرا (س) را پاکیزگی و طهارت عنوان کرد و ابراز داشت: وجود آن حضرت از هر نوع آلودگی ظاهری و باطنی پاک همچنین آراسته به پاکیزگی فکری و عملی بودند به نوعی همه افکار درونی و اعمال آن حضرت پاک و طاهر بود.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: یکی دیگر از اصول زندگی صدیقه طاهره (س)، صدق است به گونه‌ای که از ایشان در روایات به عنوان «صِدّیقه» یاد شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: وقتی به متن زندگی حضرت فاطمه (س) نگاه می‌کنیم، یکی از ویژگی‌های آن حضرت منشأ خیر و برکت‌ بودن ایشان است.

حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: خداوند همه عالم را از درخشش نور وجود پیامبر اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) همه عالم را منور کرده است که در همین راستا خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید که ما به فاطمه همه خوبی‌ها را یکجا به تو عطا کردیم.

وی اذعان کرد: خاندان رسالت همان «شجره طیبه» هستند و در این خاندان وجود نورانی حضرت زهرا (س) محور است و همه اهل‌بیت (ع) ایشان را حجت خدا بر خود می‌دانستند.

در پایان این مراسم خانواده‌های شهدای مفقودالاثر و همچنین خانواده‌های شهیدان «علیرضا توسلی» فرمانده لشکر فاطمیون و «علیرضا بخشی» جانشین این لشکر تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار