همسر شهید توسلی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

هدف «ابوحامد» دفاع از حریم حرم بود/ مدافعان حرم بدون هیچ چشم‌داشتی پا به میدان گذاشتند

«حسینی» گفت: (ابوحامد) با سه هدف دفاع از حریم حرم، تشکیل یک یگان شیعه نظامی برای حضور در هرکجای دنیا که نیاز باشد و تغییر دیدگاه در همه دولت‌های جهانی وارد معرکه‌ی سوریه شد.
کد خبر: ۶۲۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ - 13October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا توسلی» (ابوحامد) فرمانده و بنیانگذار لشکر فاطمیون بود و توانست دلسوختگان و عاشقان ولایت را برای دفاع از حریم و حرمت حضرت زینب(س) و همچنین اسلام، دور هم جمع کند. یک سال بعد، مصادف با نهم اسفند ۱۳۹۳ در شهر درعای سوریه شهید شد و آرامگاه او در مشهد است. کتاب «خاتون و قوماندان» به روایت «ام‌البنین حسینی» همسر این شهید والامقام در وصفش نگاشته شده و مورد تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است.

برپایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و مقاومت بهانه‌ای شد تا با «ام‌البنین حسینی» همسر شهید «علیرضا توسلی» (ابوحامد) فرمانده وقت لشکر فاطمیون مصاحبه‌ای داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید؛ 

کتاب

همسر شهید توسلی با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با اشاره به نحوه آشنایی‌اش با شهید، اظهار داشت: اولین باری که شهید را ملاقات کردم، زمان جنگ با طالبان بود متوجه شدم که او زمینی نیست و اهل آسمان است و خیلی زود باید برود؛ این موضوع شاید در ظاهر سخت باشد اما بعد روحی ایشان به گونه‌ای بود که من با این موضوع کنار بیایم و در نهایت هم او در جنگ سوریه به شهادت رسید.

توسل ابوحامد به حضرت زهرا (س)

وی به بیان خصوصیات بارز (ابوحامد) پرداخت و گفت: از جمله اخلاقیات شاخص او می‌توانم به ولایی بودن، خدایی بودن و توجه به اهل بیت (ع) اشاره کرد، همواره به حضرت زهرا (س) توسل داشت و آخر هم آرزویش برآورده شد.

حسینی در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص همراهی‌اش با شهید گفت: زمانی که ایشان به جبهه می‌رفت برای اینکه از هدف خود دور نشوم، اضطراب به دلم راه نمی‌دادم و درگیر احساس و عواطف نمی‌شدم چرا که شهدا از همه تعلقات دنیوی دل کنده‌اند. 

وی با بیان اینکه سه فرزند دارم، افزود: فرزندانمان با گذشت زمان و به مرور با نبود پدر کنار آمدند البته او همیشه در قلبشان جای دارد.

کتاب

همسر فرمانده لشکر فاطمیون خاطرنشان کرد: ابوحامد با سه هدف وارد معرکه‌ی سوریه شد. دفاع از حریم حرم، تشکیل یک یگان شیعه نظامی برای حضور در هرکجای دنیا که نیاز باشد و تغییر دیدگاه در همه دولت‌های جهانی. 

وی در ادامه به تشریح نحوه نگارش کتاب «خاتون و قوماندان» پرداخت و گفت: به پیشنهاد نویسنده کتاب «مریم قربان زاده» و با توجه به اینکه کارشان نوشتن در خصوص مقاومت زنان بود، به فکر نوشتن زندگینامه ابوحامد افتادم. روند نوشتن کتاب سه سال طول کشید که مورد تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت.

حسینی تشریح کرد: نام کتاب «خاتون و قوماندان» به این دلیل انتخاب شد که او زمانی که با من ازدواج کرد مرا «خاتون» صدا می‌زد و قوماندان که معنایش فرمانده است با انتخاب خوب نویسنده انتخاب شد‌.

استقبال مردم از کتاب «خاتون و قوماندان»

وی در پایان به استقبال مردم از این کتاب اشاره کرد و متذکر شد: استقبال بی‌نظیر مردم از این رو است که شهدا بی‌هیچ چشم داشتی پا در عرصه مقاومت گذاشتند، البته ما نیز همچون آنها بدون هیچ چشم داشتی هستیم، اما این لطف خداست که باعث شده تا مردم ایران و افغانستان که از گذشته نیز همچون برادر بودند از این کتاب استقبال کنند، البته تقریظ رهبری نیز از دیگر دلایل استقبال مردم از کتاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار