عکاس بنگلادشی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جنایات صورت گرفته در غزه توهین به بشریت/ «سینماحقیقت» فرصت یادگیری است

شهید العلم واکنش منفعلانه جامعه جهانی درخصوص فلسطین و غزه را ناامیدانه دانست و گفت: باید همگان این ظلم و بی‌عدالتی در غزه را محکوم کنند. این توهین بزرگی به بشریت است که این اتفاق می‌تواند جلوی چشم ما بیفتد.
کد خبر: ۶۳۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ - 22December 2023

«شهید العلم» عکاس، نویسنده و معلم بنگلادشی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، که برای حضور در جشنواره فیلم مستند سینماحقیقت به ایران سفر کرده است، اظهار داشت: تخصص من بیشتر از فیلمسازی داستان‌ است؛ این تخصص مربوط به ساختن روایت‌ها از طریق رسانه‌های بصری است.

این نویسنده و عکاس ابراز قدردانی از شرکت در جشنواره «سینماحقیقت» داشت و با ابراز علاقه شدید به فرهنگ و فیلم ایرانی و گفت: می‌خواهم از اینجا یاد بگیرم. اینجا افراد جالب زیادی هستند. من به فرهنگ ایرانی و فیلم های ایرانی بسیار علاقه‌مند هستم.

شهید العلم گفت: قصد دارد در طول جشنواره تجربیات خود در مورد ساختار روایت های مستند را به اشتراک بگذارد. به طور خاص، هدف او بحث در مورد عناصر سازنده و اساسی است که داستان‌نویسان برای جان بخشیدن به داستان‌های پیچیده استفاده می‌کنند.

این عکاس بنگلادشی که در طول حضور در جشنواره یک ‌تی‌شرتی با شعاری در دفاع از آرمان مردم فلسطین بر تن داشت، درباره وضعیت فعلی غزه گفت: واکنش منفعلانه جامعه جهانی در این خصوص ناامیدانه است و باید همگان این ظلم و بی‌عدالتی در غزه را محکوم کنند. این توهین بزرگی به بشریت است که این اتفاق می‌تواند جلوی چشم ما بیفتد، اینکه چیزی چنان ظالمانه و ناعادلانه‌ در غزه در حال حاضر اتفاق می‌افتد در حالی که بقیه جهان آن را تماشا می‌کنند و اجازه می‌دهند این اتفاق بیفتد.

این هنرمند بنگلادشی با تاکید بر نقش مهم رسانه های غربی در کنترل روایت ها، پرداختن عینی به موضوعاتی مانند غزه را چالش برانگیز دانست و گفت: زمان آن فرا رسیده است که ساختارهای قدرت را از بین ببریم و ساختارهای جایگزینی را برای ارائه روایت درست بسازیم.

او بر نیاز داستان نویسان و سازندگان در به چالش کشیدن تصویر یک طرفه از رویدادهای جهانی تاکید کرد.

علم ضمن اذعان به پتانسیل جشنواره سینماحقیقت برای ایجاد بستری برای داستان‌های ناگفته، بر نقش آن در بسترسازی برای داستان‌های متنوع و الهام‌بخش تاکید کرد و گفت: این جشنواره می‌تواند بستری برای ارائه داستان‌هایی که گفته می‌شود، ایجاد کند. با نگاه کردن به آنچه دیگران انجام می دهند، شما احساس نمی کنید که تنها هستید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار