دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان

حوزه‌های علمیه به پشتوانه طلاب جوان و علما صحنه را خالی نخواهند کرد

حجت‌‌الاسلام فرزانه گفت: حوزه‌های علمیه به پشتوانه طلاب جوان و علما، صحنه را خالی نمی‌کند و به خوبی از سختی‌ها عبور خواهند کرد.
کد خبر: ۶۳۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱ - 24December 2023

حوزه‌های علمیه به پشتوانه طلاب جوان و علما صحنه را خالی نخواهند کرد

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «محمدباقر فرزانه» دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در نشست خبری همایش منشور روحانیت که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: منشور روحانیت توسط عالم فقیهی، چون حضرت امام خمینی (ره) با نگاه عمیق و گسترده نسبت به گذشته و آینده حوزه‌های علمیه بیان شده و زیباترین تابلو از روحانیت در گذشته و حال و آینده در این منشور منعکس است.

وی افزود: امام خمینی (ره) سوم اسفند ۱۳۶۷ با صدور پیامی خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات‏ که منشور روحانیت نام گرفت، استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‏‌های علمیه را مشخص کردند.

فرزانه تصریح کرد: بیش‌ترین موفقیت دشمن در قشر متحجر و مقدس‌نما بود، متاسفانه این دسته افراد در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارند و بی‌تفاوتی در برابر نظام را به جامعه تزریق می‌کنند و این درحالی است که حوزه‌های علمیه به پشتوانه طلاب جوان و علما، صحنه را خالی نخواهند کرد و به خوبی از سختی‌ها خواهند گذشت.

منشور روحانیت؛ چراغ راه آینده انقلاب اسلامی 

حجت‌الاسلام «علی خیاط» مدیر حوزه علمیه خراسان نیز خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم‌اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

وی درباره همایش منشور روحانیت تاکید کرد: همایش منشور روحانیت در اسفند امسال در مشهد برگزار و بازنشر محتوا در فضای رسانه‌ای، ارج نهادن و تعظیم پیام امام راحل به وسیله علما و مراجع، به‌کارگیری ابزار‌های هنری در نشر پیام و محتوای منشور روحانیت، بازنشر فرمایش امام خمینی (ره) در منشور با برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله اهداف و برنامه‌های این همایش است.

مدیر حوزه علمیه خراسان بیان داشت: هرچه از تاریخ صدور پیام امام راحل به روحانیت می‌گذرد خطر نفوذ متحجران بیشتر می‌شود، به همین دلیل بصیرت‌افزایی طلاب و کسانی که از تاریخ انقلاب آگاهی ندارند ضروری است.

خیاط با اشاره به اهمیت و جایگاه منشور روحانیت خاطرنشان کرد: این منشور چراغ راه برای آینده انقلاب اسلامی است و همچنین آشنایی و ارتباطات علما و اساتید و طلاب با منشور روحانیت از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی اذعان داشت: هر اندازه از سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی فاصله می‌گیریم، فاصله جامعه با انقلاب اسلامی بیشتر می‌شود و این را در حوزویان نیز شاهد هستیم؛ از این رو خطر متحجرین بیشتر و مشکلات بیشتر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: با توسعه فضای مجازی، گسترش اسلام انگلیسی نیز بیشتر شده است؛ بر همین اساس برگزاری همایش‌ها با حجم بیشتر و توسعه بیشتر در این شرایط ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار